قهرمان و مدال‌آور کشتی ایران گفت:‌ از آمادگی نسبتا خوبی برخوردار هستیم اما این آمادگی در حد مسابقات جهانی و المپیک نیست.

به گزارش مرور نیوز، حسن یزدانی قهرمان و مدال‌آور کشتی کشورمان درباره شرایط کنونی خود اظهار داشت: در حال حاضر در اردو تمرین کرده و برای مسابقات دوستانه با آمریکا که در 23 بهمن ماه برگزار می‌شود در حال آماده سازی هستیم. احتمال رفتن یک تیم به آنجا وجود دارد. از آمادگی نسبتا خوبی برخوردار هستیم اما این آمادگی در حد مسابقات جهانی و المپیک نیست چون مسابقات دوستانه و تک‌کشتی است. امیدوارم اتفاق خاصی رخ ندهد و ورزشکاران بتوانند کشتی‌های خوبی را به نمایش بگذارند.

قهرمان کشتی آزاد المپیک ریو در پاسخ به این سوال که در سال 2022 در چه مسابقاتی شرکت می‌کند، عنوان کرد: ابتدا هدف من مسابقات جهانی است. با توجه به شرایط بدنی خود، در صورت ایده‌آل بودن و تشخیص مربیان اگر بتوانم به تیم ملی کمک کنم حتما در کنار آنان خواهم بود. مسابقات جهانی به دلیل زودتر برگزار شدن آن، بهتر است. در سنگین وزن‌ها به نسبت سبک وزن‌ها، حریفان عقب‌تر بوده و کشتی‌گیران کشورمان نسبت به سایر رقبا در آسیا بهتر هستند. ولی نظرات کادر فنی در این خصوص حائز اهمیت است.

یزدانی درباره فشار روانی خود بعد از پیروزی برابر تیلور گفت: فشار روانی قطعا کمتر شده و توانستم یک کار نیمه تمام را به لطف خدا و دعای مردم تمام کنم. خیلی از هواداران و علاقه‌مندان این رشته به دنبال این بودند که این کشتی‌گیر آمریکایی را شکست دهم. من توانستم نیمی از انتظارات را برآورده کنم. امیدوارم در مسابقات آتی دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کنیم.

او که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد، با اشاره به شرایط بدنی خوب خود در خصوص ادامه دادن این مسیر خاطرنشان کرد: امیدوارم از لحاظ روحی و روانی برای مسابقات آمادگی لازم را داشته باشیم. هدف من  المپیک 2024 است. تا زمانی که بتوانم کمکی به تیم ملی کنم، در این بازه زمانی از هیچ کاری دریغ نخواهم کرد. در این سال‌ها تمام تلاشم بر این بود تا پله به پله قدم بردارم. اگر تا بعد از سال 2024 هم بدنم پاسخگو باشد و بتوانم کشتی بگیرم قطعا این کار را انجام می‌دهم. هر سال به صورت شخصی یک هدف جهانی و یا آسیایی را برای خود در نظر می‌گیرم. ارزشیابی خاصی هم برای المپیک 2024 انجام دادم تا یک مدال خوشرنگ به مردم کشور هدیه دهم.