سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به نقش مهدی طارمی در تیمش اشاره کرد و از اهمیت نزدیکی به قطر در جام جهانی سخن گفت.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از اسپورتال، تیم‌ملی فوتبال ایران پنج‌شنبه در چارچوب هفته هفتم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل عراق به پیروزی رسید و دو هفته زودتر در صعودی تاریخی به جام جهانی رسید.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم‌ملی ایران در صحبت‌هایی با رسانه کشورش گفت: هیچ احساسی بهتر از بیدار شدن در صبح بعد از پیروزی نیست اما من حتی شب‌ها بعد از بازی‌ها زیاد نمی‌خوابم البته احساسات خوشحالی هنوز وجود دارد، اما من در مورد این چیزها کاملاً منطقی هستم. بعد از بازی یک مهمانی واقعی در استادیوم برپا شد، نگوییم هرج و مرج. حالا ما از کرونا می ترسیم. قبل از عراق ما پنج بازیکن داشتیم که نمی‌توانستیم روی آنها حساب کنیم، سوال این است که بعد از آن جشن بزرگ حالا چه چیزی در انتظار ما است. کرونا اطراف ماست و بعد از بازی هواداران زیادی در زمین حضور داشتند. جشن هایی در خیابان ها برگزار شد و من بسیار خوشحالم که باعث خوشحالی مردم شدیم.

اسکوچیچ حتی وقت نداشت به همه تبریک ها و آرزوهای خوب پاسخ دهد. در همین رابطه سرمربی کروات گفت: از سفیر کرواسی در تهران، از سفیر ایران در زاگرب تبریک دریافت کردم. اساتیدم از دانشگاه زاگرب و همچنین هم تیمی‌هایم از لاس پالماس با من تماس گرفتند. من تمام شب پیام‌ها را خواندم و برخی به طور خاص مرا تحت تأثیر قرار دادند.

سرمربی تیم ایران ادامه داد: ما کمی عصبی شروع کردیم و قبل از بازی باران می بارید. زمین بسیار لیز بود و خطرات بسیار زیاد بود. بعد از آن پانزده دقیقه خیلی خوب بازی کردیم، به قول خودشان یک سمفونی در همه سطوح بود. ما طوفانی بازی کردیم، موقعیت‌ها و شوت‌های زیادی به دروازه داشتیم. من به بازیکنانم بسیار افتخار می‌کنم. طارمی صبح قبل از مسابقه به دلیل شرایط جوی وارد ایران شد.

اسکوچیچ درباره سوتفاهم با مهدی طارمی و برخی از جملات او که در کرواسی گفته شد و در ایران بد ترجمه شده بود واکنش نشان داد. وی گفت: این ترجمه توسط برخی گروه‌های علاقه‌مند! رخ داد. به سادگی، یک سوء تفاهم، من هرگز با آن مشکل نداشتم. همه اینها حل شده است، او بازیکن کلیدی ما و بهترین بازیکن پورتو است. سوء تفاهم ها خیلی پشت سر ماست. 

اسکوچیچ با تیم ایران ۱۳ برد در ۱۴ بازی و یک تساوی به دست آورد.

سرمربی ایران در بخش دیگری گفت: بازیکنان خیلی با انگیزه بودند، از شرایط سختی خارج شدیم، من بلافاصله بعد از سال‌ها کار آماده هدایت ایران شدم. علاوه بر این، ذهنیت، فرهنگ و بازیکنان اینجا را می‌شناختم. من فکر می‌کنم این راز موفقیت است. به دو سال حضورم در ایران افتخار می‌کنم. من روی خودم سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌ام و الان اوج کارم است. فکر می‌کنم خیلی چیزها به من برگشته است.  من همیشه آرزو داشتم که به سطح بالایی برسم. ما اولین تیم فوتبال آسیا هستیم. من به این امر افتخار می‌کنم و برای من مهم است که از محیط راضی باشم.

این ششمین بار برای ایران است که به جام جهانی می‌رسد و برای سومین بار پیاپی این اتفاق رخ داده است.

اسکوچیچ اضافه کرد: اینجا والیبال و کشتی رواج دارد، اما فوتبال یک چیز دیگری است. آنها واقعا عاشق فوتبال هستند و من الان در زمان کرونا که استادیوم‌ها خالی بود کمی ناراحت بودم. آنها یک کشور فوتبالی هستند، تا آنجا که ممکن است ما ندانیم.

او در پاسخ به شانس موفقیت ایران در جام جهانی با توجه به نزدیکی به کشور قطر گفت: انگار ما میزبان جام جهانی هستیم. قطر بسیار نزدیک است و روابط خوبی با ایران دارد. من فکر می‌کنم حتی برخی از تسهیلات ویزا نیز وجود خواهد داشت. این من را خیلی خوشحال می‌کند. حالا آنها فقط به تعدادی از تماشاگران اجازه ورود به سکوها را دادند و این بسیار تاثیرگذار بود. ما برای مدت طولانی جلوی تماشاگران بازی نکردیم و می‌دانستیم که این برای بازیکنان اهمیت زیادی دارد. متاسفم که ظرفیت تکمیل نشد، قطعاً ۸۵ هزار نفر در جایگاه ها حضور می‌داشنند و ورزشگار پر می‌شد اگر کرونا نبود.