جدایی «سردار آزمون» از زنیت روسیه بهانه‌ای شد تا سایت اخبار فوتبال این کشور عملکرد ۹ ساله مهاجم ایرانی را زیر ذره‌بین قرار داده و به وی لقب پرکارترین لژیونر لیگ روسیه را بدهد.

به گزارش مرر نیوز، قرارداد «سردار آزمون» با تیم فوتبال بایرلورکوزن آلمان و جدایی قطعی او از زنیت به یکی از اخبار داغ فوتبال روسیه تبدیل شده است. آزمون در ۹ سال گذشته در مجموع ۲۷۲ بار با پیراهن تیم‌های روبین‌کازان، روستوف و زنیت به میدان رفته است. قرارداد سردار آزمون با باشگاه زنیت تابستان ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد و وی راهی بوندس لیگا خواهد شد تا فصل جدیدی از زندگی ورزشی خود را تجربه کند.

البته برخی از رسانه‌ها اعلام کردند مهاجم ایرانی با پرداخت مبلغی به باشگاه روسی در پنجره زمستانی راهی لورکوزن خواهد شد. از بوندس لیگا نیز خبر می‌رسد که باشگاه آلمانی برای بازی گرفتن از آزمون در نیم فصل، ندیم امیری بازیکن افغانی ‌الاصل خود را به صورت قرضی به جنوا ایتالیا فرستاده است.

پایان کار آزمون در لیگ روسیه موجب شد تا سایت اخبار فوتبال این کشور از وی به عنوان پرکارترین لژیونر فوتبال یاد کند. در گزارش این سایت آمده است آزمون با حضور در سه باشگاه فوتبال روسی در مجموع ۲۷۲ باز به میدان رفته و موفق به ثبت ۱۱۰ گل به نام خود شده است.

در ۹ سال گذشته ۵۷ پاس گل در لیگ روسیه نیز به نام آزمون ثبت شده است.

 

سردار آزمون