معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نواخته شدن زنگ انقلاب در زورخانه ملی شهید فهمیده از ارایه خدمات روانشناسی رایگان تا ۲۰ بهمن در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سینا کلهر، صبح سه‌شنبه هم‌زمان با شروع دهه مبارک فجر و سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و در حاشیه برنامه نواختن زنگ انقلاب در زورخانه ملی شهید فهمیده، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های در نظر گرفته شده از سوی وزارت ورزش و جوانان هم‌زمان با شروع دهه مبارک فجر، نواخته شدن زنگ زورخانه‌ها در سراسر کشور بود که در حقیقت آغازی برای شروع فعالیت‌های ورزشی در سطح ملی است.

او گفت: یکی از بزرگ‌ترین فعالیت‌های ورزشی بعد از انقلاب پیشرفت در ورزش بانوان و افزایش حضور ورزشکاران در رقابت‌های بین‌المللی بود که قابل قیاس با پیش از انقلاب نیست، در حقیقت تحول جدی در این حوزه بعد از انقلاب رخ داد.

کلهر افزود: هر چند هنوز تا دستیابی به قله موفقیت مسیر زیادی داریم، اما مجموع تلاش‌ها بعد از انقلاب برای توسعه ورزش بانوان و کسب جایگاه‌های بین‌المللی به ثمر رسید و شاهد موفقیت هر چه بهتر بانوان نسبت به قبل از انقلاب هستیم.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: رویکرد اصلی وزارت ورزش در این ایام برخلاف سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها که به دنبال ارایه دستاوردهای انقلاب هستند، ایجاد نشاط و شادی در بین جامعه ورزش و مردم است، ما شروع انقلاب را با نواختن زنگ انقلاب در زورخانه‌های سراسر کشور آغاز کردیم و پایان این دهه را در صورت امکان با راهپیمایی سراسری به پایان خواهیم رساند.

کلهر هم‌چنین از ارایه خدمات روانشناسی رایگان تا ۲۰ بهمن در سراسر کشور خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام ارایه خدمات روانشناسی و حرکات اصلاحی رایگان با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی است.

او گفت: از دیگر برنامه‌های وزارت ورزش در این ایام، ارایه برنامه ملی صبح و نشاط به صورت سراسری در پارک‌ها و محیط‌های عمومی در روز جمعه ۱۵ بهمن است که این برنامه بیش‌تر در جهت توسعه ورزش همگانی و تشویق مردم برای انجام فعالیت‌های ورزشی پیش‌بینی شده است.

کلهر تصریح کرد: اگر قرار باشد انقلابی را نام ببریم به عنوان مردمی بودن در میان چند انقلابی که در جهان وجود دارد حتماً باید از انقلاب اسلامی نام می بریم.

وی گفت: پیشینه تاریخی ورزش زورخانه‌ای و انقلاب اسلامی به نوعی با هم گره خورده و به همین دلیل مراسم آغاز دهه فجر را از زورخانه آغاز کردیم. برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده که در بخش‌های مختلف کشور در هیات‌ها و ادارات کل تربیت بدنی اجرا خواهد شد. امیدوارم که برای مناسبت‌های آینده حمایت بهتری داشته باشیم تا اتفاقات بهتری رخ دهد.

کلهر در ادامه تجدید میثاق در حرم امام با حضور جامعه ورزش را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده عنوان کرد و افزود: برنامه بزرگداشت شهدای مربی نیز قرار است در این ایام برگزار شود.

وی گفت: ورزشکاران ما وقتی با امکانات کم قهرمان می‌شوند، به نمادی از فرهنگِ توانستن تبدیل می‌شوند، در نتیجه خود راملزم می‌دانیم که از آنان حمایت کنیم.