اتحادیه جهانی کشتی با پیشنهاد فدراسیون کشتی ایران حداکثر مدت زمان استراحت به منظور مداوای کشتی‌گیر آسیب دیده توام با خونریزی در حین کشتی را ۴ دقیقه اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز، و به نقل از فدراسیون کشتی، پس از اتفاقات پیش آمده در مسابقات پیشین از جمله دیدار فینال حسن یزدانی و انور گدویف روس در المپیک 20166 برزیل، اتحادیه جهانی در مورد مدت زمان استراحت پزشکی در حین مسابقه تصمیم‌گیری کرد.

بر این اساس حداکثر مدت زمان استراحت پزشکی در طول یک مسابقه کشتی به منظور مداوای کشتی‌گیر آسیب دیده توام با خونریزی در تمام رده‌های سنی 4 دقیقه خواهد بود که این موضوع در تابلو امتیازات درج خواهد شد.

این موضوع درحالی مورد تصویب قرار گرفت که پیشنهاد آن از سوی فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی مطرح شده بود.

انتخاب داوران برای مسابقات با فناوری جدید و به صورت تصادفی

اتحادیه جهانی کشتی روند انتخاب داوران برای قضاوت در مسابقات را تغییر داد.

در روش جدید اتحادیه جهانی کشتی که به صورت آزمایشی در مسابقات جهانی اوزان غیر المپیکی در مجارستان انجام شد، داوران توسط یک سیستم با فناوری جدید به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند. از ملاک‌های انتخاب داوران در این سیستم ملیت فعلی داور، ملیت قبلی داور و همچنین درجه‌های داوران است.

این نسخه آزمایشی از سوی مربیان، ورزشکاران و داوران در رقابت‌های جهانی 2016 مثبت ارزیابی شده است.

همچنین پست سوپروایزر (سرپرست) نیز از دپارتمان داوری اتحادیه جهانی حذف شده است و یک نماینده از داوران و رئیس تشک اعضای هیأت ژوری برای بررسی چلنج خواهند بود.

یک دوره آموزش داوران نیز با نظارت بخش توسعه اتحادیه جهانی کشتی برگزار می‌شود و رئیس و اعضای کمیسیون داوران نیز گزارش‌های خود را به دپارتمان ورزش اتحادیه جهانی ارائه می‌دهند.

همچنین یکسان سازی اوزان کشتی در رده‌های سنی بزرگسالان و جوانان و سیستم رنکینگ برای گزینش نفرات جهت شرکت در المپیک نیز در ماه آینده میلادی از سوی کمیسیون فنی بررسی و در باره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

حداکثر سن برای حضور در مسابقات پیشکسوتان 60 سال شد

به منظور بهبود کیفیت و رقابت در بخش کشتی پیشکسوتان اعضای هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی پیشنهاد سن را مورد تأیید قرار داد و از این پس در مسابقات کشتی پیشکسوتان تنها کسانی می‌توانند کشتی بگیرند که حداکثر 60 سال سن داشته باشند.

همچنین این کشتی‌گیران باید پیش از مسابقات معاینات و تست‌های پزشکی را به منظور صحت سلامت، انجام دهند.