در تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های فوتبال باشگاهی جهان جایگاه تیم‌های پرسپولیس و استقلال در قاره آسیا تغییری نکرد.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۶۱۶ امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته گذشته در رتبه چهارم قاره کهن باقی ماند، اما با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته در رتبه ۹۹ جهان جای گرفت.

تیم فوتبال استقلال با ۱۵۵۵ امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته قبل در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران و جایگاه ۸ آسیا باقی ماند. همچنین شاگردان فرهاد مجیدی با ۵ پله صعود در رتبه ۱۷۹ جهان قرار گرفتند.

تیم فوتبال سپاهان با ۱۵۰۳ امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی سومین تیم برتر فوتبال ایران است. این تیم مانند رده بندی قبلی در رتبه ۱۷ آسیا جای گرفته است. طلایی پوشان اصفهان در سطح جهانی با یک پله صعود نسبت به رده بندی هفته گذشته در رتبه ۲۸۴ جای گرفته اند.

در این رده بندی تیم فوتبال فولاد، تراکتور و گل گهر سیرجان در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال ایران جای گرفته اند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه ۵ تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم کاوازاکی فرونتال ژاپن همچنان با ۱۶۹۳ امتیاز همچنان صدرنشین است. پس از این تیم، الهلال عربستان سعودی با ۱۶۷۴ امتیاز کماکان در رتبه دوم جای دارد. چونبوک موتورز کره جنوبی با ۱۶۲۱ امتیاز هم مانند هفته گذشته در رتبه سوم است. پس از پرسپولیس، تیم اولسان هیوندای کره جنوبی با ۱۶۱۲ امتیاز در رتبه پنجم قاره کهن قرار دارد.

در رده‌بندی جهانی نیز جایگاه ۴ تیم اول جدول تغییری نداشته و بایرن مونیخ با ۲۰۸۹ امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است. پس از سرخپوشان آلمانی، تیم منچسترسیتی با ۲۰۱۵ امتیاز در رتبه دوم قرار گرفته است. لیورپول انگلیس با ۲۰۰۷ امتیاز در رتبه سوم ایستاده و رئال مادرید ۱۹۸۰ امتیازی در رتبه چهارم جای گرفته است. آژاکس با ۱۹۴۹ امتیاز و یک پله صعود در رتبه پنجم برترین تیم‌های باشگاهی جهان ایستاده است.

پورتو با مهدی طارمی به رتبه ۱۱ و لورکوزن تیم جدید سردار آزمون به رتبه ۲۳ صعود کرده است. فاینورد هم با علیرضا جهانبخش در رتبه ۶۷ قرار دارد.

بر اساس این رده بندی بارسلونا با ۳ پله صعود در رتبه ۱۳ جهان قرار دارد.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:

بایرن مونیخ

منچسترسیتی

لیورپول

رئال مادرید

آژاکس

اینتر میلان

چلسی

پاری سن ژرمن

یوونتوس

ناپولی