وزیر ورزش و جوانان در رابطه با درخواست هیات رییسه فدراسیون فوتبال مبنی بر عزل موقت عزیزی خادم، عدم ملاقات با رییسه کمیته بین المللی المپیک و اعزام نشدن تیم ملی کشتی به آمریکا توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مرور نیوز، سید حمید سجادی پس از اختتامیه لیگ ورزش همگانی دانشگاه آزاد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از شاخه‌های ورزش، ورزش همگانی است که مورد استقبال بوده، اظهار کرد: بیشتر جوامع بشری ورزش همگانی را عاملی برای کاهش درمان می‌ دانند و برخی معتقدند این ورزش می‌تواند پایه ورزش قهرمانی باشد و برخی دیگر هم اعتقاد دارند ورزش همگانی می‌تواند اوقات فراغت را پر و انسان را از بلاتکلیفی خارج کند و جسم و روح را صیقل بخشد، بنابراین باید بخشی از زندگی روزانه به ورزش همگانی اختصاص یابد.

واکنش به درخواست عزل موقت عزیزی خادم

وی در مورد تصمیم هیات رییسه فدراسیون فوتبال در رابطه با عزل موقت شهاب الدین عزیزی خادم، تصریح کرد: این موضوع را شنیدیم، هنوز به صورت رسمی به ما اعلام نشده است. هر فدراسیونی برای خودش اساسنامه دارد و هیات رئیسه آن با حدود اختیارات مشخص اقدام می کند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: منتظر هستیم مسائل فدراسیون فوتبال به وزارت ورزش و جوانان منعکس شود تا ببینیم چه وظایف نظارتی داریم.

سجادی در مورد ایرادات وارده به اقدامات و تصمیمات رییس فدراسیون فوتبال، خاطرنشان کرد: در حال بررسی مسئله هستیم و باید گزارش رسمی ارجاع شود. اساسنامه جدید فدراسیون‌ها ابلاغ شده و وقتی اقدامات حقوقی انجام می گیرد ما نیز به مجامع و اساسنامه‌ ها احترام می‌گذاریم تا فدراسیون ها روی پای خود بایستند.

واکنش به عدم اعزام تیم ملی کشتی به آمریکا

وی همچنین در مورد عدم اعزام تیم ملی کشتی ایران به آمریکا، عنوان کرد: موضع خاصی نداریم و به نظرات فدراسیون کشتی‌ احترام می‌گذاریم؛ در راس کار یک مدیر موفق و قهرمان المپیک یعنی علیرضا دبیر قرار دارد و وزارت ورزش و جوانان نیز پشتبیان فدراسیون‌های ورزشی است.

علت عدم دیدار با رییس کمیته بین المللی المپیک

وی همچنین در مورد سفرش به پکن جهت حضور در مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۲۲ و اینکه به چه دلیل موفق نشد با توماس باخ، رییس کمیته بین المللی المپیک دیدار داشته باشد، گفت: خیلی علاقه‌مند بودیم که با باخ دیدار کنیم اما به دلیل محدودیت های کرونایی که کشور میزبان تعریف کرده بود زمانی که وارد شدیم، فرودگاه را تعطیل دیدیم و فقط با پروازهای ورودی و خروجی که برای شرکت کنندگان در المپیک زمستانی همکاری می‌کردند، روبرو بودیم بنابراین امکان تردد به صورت عادی و روزانه نبود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه قرار ملاقات با باخ روز سه شنبه بود، بیان کرد: کمیته ملی المپیک درخواست کرد که دیدار روز دوشنبه برگزار شود، اما همان روز پرواز بازگشت به ایران را داشتیم و اگر قرار بود آن پرواز را از دست دهیم، باید تا پنجشنبه در پکن می‌ماندیم. در نهایت موضوع را مطرح کردیم اما امکان تغییر برنامه وجود نداشت و  در عین حال امکان تغییر پرواز برای ما نیز امکان پذیر نبود و به همین دلیل فرصت دیدار فراهم نشد.