با اعلام AFC، در منطقه شرق آسیا کشور‌های تایلند، ویتنام و مالزی میزبان مرحله گروهی لیگ قهرمانان در منطقه شرق آسیا خواهند بود.

به گزارش مرور نیوز، فصل جدید لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۲ مانند سال گذشته، امسال هم به صورت متمرکز و در یک کشور برگزار می‌شود. با اعلام AFC، در منطقه شرق آسیا کشور‌های تایلند، ویتنام و مالزی میزبان مرحله گروهی لیگ قهرمانان در منطقه شرق آسیا خواهند بود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز گروه بندی تیم‌های حاضر در منطقه شرق آسیا را اعلام کرد. تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس به دلیل این که مجوز حرفه‌ای کسب نکردند، این فصل در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور نخواهند داشت و فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان ۲ نماینده کشورمان در این مسابقات هستند.

گروه بندی تیم‌های حاضر در منطقه شرق آسیا که در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ حضور دارند به شرح زیر است:

گروه F - میزبان بوریرام تایلند

شاندونگ چین، اوراوارد دایموندز ژاپن، لئون سیتی سنگاپور، برنده پلی آف (بین دائجو کره جنوبی و بوریرام یونایتد تایلند)

گروه G - میزبان بانکوک تایلند

پاتوم یونایتد تایلند، جئونام دراگونز کره جنوبی، یونایتد سیتی فیلیپین، ملبورن سیتی استرالیا

گروه H - میزبان هوشی مینه ویتنام

چونبوک موتورز کره جنوبی، یوکوما‌ها ژاپن، هوانگ ویتنام و برنده پلی آف (یکی از سه نماینده چانگ، چون یاتای چین، سیدنی استرالیا و کایا فیلیپین)

گروه I - میزبان جوهر بهرو مالزی

کاوازاکی ژاپن، گوانگژو چین، جوهر دارالتعظیم مالزی و برنده پلی آف (یکی از تیم‌های اولسان هیوندای کره جنوبی و پورت اف سی تایلند)

گروه J- میزبان تایلند

شانگ‌های چین، چیانگاری یونایتد تایلند، کیتچه هنگ کنگ و برنده پلی آف (یکی از تیم‌های ویسل کوبه ژاپن و ملبورن ویکتوری استرالیا)

طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، اسامی کشور‌های میزبان منطقه غرب قاره هم بعد از نهایی شدن تیم‌ها معرفی خواهد شد.