دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: مهدوی کیا تا این لحظه سرمربی تیم ملی امید است و تصمیمی برای قطع همکاری با او گرفته نشده است.

به گزارش مرور نیوز، حسن کامرانی فر درباره ماندن یا رفتن مهدی مهدوی کیا از تیم ملی امید اظهار داشت: تا الان سرمربی تیم ملی امید مهدی مهدوی کیا است و از این لحظه به بعد اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید درباره ادامه یا قطع همکاری با او تصمیم گیری کنند. تاکنون تصمیمی برای قطع همکاری با مهدوی کیا گرفته نشده، اما اعضای هیئت رئیسه در اولین فرصت درباره مسائل مهم فوتبالی از جمله سرمربی تیم ملی امید تصمیم می‌گیرند.

مهدی مهدوی کیا توانست تیم ملی امید را از مرحله اول بازی‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس عبور دهد، با این حال قرارداد او با فدراسیون فوتبال هیچ وقت رسمی نشد و مشخص نیست که او در ادامه مسابقات انتخابی المپیک هم هدایت تیم ملی امید را برعهده داشته باشد.

مهدوی کیا چند روز پیش از مدیریت کمیته فنی فدراسیون فوتبال استعفا داد و میرشاد ماجدی که اکنون سرپرست فدراسیون فوتبال شده، به عنوان جانشین او منصوب شد.

چندی پیش کامرانی فر از ابقای مهدوی کیا در سمت سرمربیگری تیم ملی زیر ۲۳ ساله‌ها خبر داد، اما با کلید خوردن فرآیند برکناری عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال که با تصمیم اعضای هیئت رئیسه به طور موقت از سمتش عزل شده، معادلات فوتبال کشور دچار تغییر شد و پس از مشخص شدن تکلیف ریاست فدراسیون فوتبال، درباره ادامه حضور مهدوی کیا روی نیمکت تیم ملی امید تصمیم گیری خواهد شد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره امکان تغییر رای پرونده کسر امتیاز از باشگاه گل گهر به خاطر استفاده از بازیکن گابنی غیر مجاز گفت: ارکان‌های مستقل فدراسیون فوتبال و کمیته استیناف رای پرونده باشگاه گل گهر را صادر و تایید کردند و این رای نهایی است. اگر باشگاه گل گهر به رای صادر شده اعتراض داشته باشد، می‌تواند به دادگاه عالی ورزش شکایت کند.

باشگاه‌های سپاهان، استقلال و پیکان از تیم فوتبال گل گهر به دلیل استفاده از اریک بوکوم بایناما، مهاجم گابنی که "بازیکن غیرمجاز" خوانده شد، به کمیته انضباطی شکایت بردند و در نهایت ۷ امتیاز از این تیم کم و نتایج ۳ بازی این تیم مقابل باشگاه‌های شاکی، ۳ بر صفر شد تا شاگردان قلعه نویی سقوطی چند پله‌ای را در جدول تجربه کنند.

طبق آئین نامه استفاده از بازیکنان خارجی در لیگ برتر، بازیکنانی که از برخی کشور‌های آفریقایی از جمله گابن قصد حضور در لیگ برتر ایران را داشته باشند، باید حداقل ۴ بازی در تیم ملی بزرگسالان انجام داده باشند.

باشگاه گل گهر انتشار نامه‌ای از فدراسیون فوتبال گابن مدعی شد که این بازیکن در ۴ بازی دوستانه تیم ملی کشورش مقابل بنین، لیبریا، توگو و رواندا به میدان رفته است.

با ارائه مستندات باشگاه استقلال به کمیته انضباطی، فدراسیون فوتبال با فدراسیون گابن مکاتباتی انجام داد و در نهایت کمیته انضباطی مدارک باشگاه گل گهر را جعلی و استفاده از بایناما را مصداق بازیکن غیرمجاز تلقی کرد.

رای کمیته انضباطی چندی پیش در کمیته استیناف هم تایید شد.

اساسنامه فدراسیون فوتبال به اعضای هیئت رئیسه این اختیار را داده که در صورت درخواست یک سوم اعضا، عزل رئیس فدراسیون را در دستور کار جلسه بگذارند و با توافق دو سوم اعضا، رئیس فدراسیون را برکنار کنند. وظیفه من هم اجرای قوانین اساسنامه است و تلاش کردم با بی طرفی وظایفم را طبق اساسنامه انجام دهم.

پیش از این قرار بود جلسه هیئت رئیسه برای بررسی موضوع برکناری عزیزی خادم ۲۴ اردیبهشت برگزار شود، اما کمی بعد قرار شد این جلسه روز دیگری برگزار شود، اما هنوز تاریخ دقیق مشخص نشده است.

در جلسه روز پنجشنبه هر ۸ عضو هیئت رئیسه به عزل عزیزی خادم رای دادند. طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، ظرف ۳ ماه آینده مجمع باید برگزار و موضوع برکناری عزیزی خادم در آن به رای گذاشته شود.