مرتضی قربانی به مدت ۴ سال به عنوان رییس فدراسیون تیراندازی انتخاب شد.

به گزارش مرور نیوز، مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی امروز، شنبه از ساعت ۱۰ صبح برای انتخاب رئیس و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. ریاست این مجمع را محمد پولادگر بر عهده داشت و فضل‌الله باقرزاده، نماینده کمیته ملی المپیک بود. در پایان رای‌گیری، مرتضی قربانی‌ با ۳۱ رای از مجموع ۵۷ آرای ماخوذه به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

انتخابات این فدراسیون طبق اعلام وزارت ورزش قرار بود ۲۱ دی انجام شود که به دلایل نامشخص به تعویق افتاد. علی دادگر پیش از این رییس فدراسیون تیراندازی بود که تیر ۱۴۰۰ با پایان دوره چهار ساله ریاستش به عنوان سرپرست انتخاب شد اما در آبان ماه وزارت ورزش مهدی مبینی را به عنوان سرپرست جایگزین دادگر کرد.

رضا ابوالحسنی، ابراهیم برخورداری، حسین زکی‌زاده، کبری غیاثی، مرتضی قربانی‌، داوود کرمی و حبیب مقصودی نامزدهای تایید صلاحیت شده مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی بودند که زکی زاده، غیاثی و برخورداری به نفع قربانی و کرمی به نفع مقصودی از انتخابات کناره گیری کردند. همچنین رضا ملک محمدی و سعید محمدی دوست نیز با وجود تایید صلاحیت به دلیل  بازنشسته بودن از انتخابات کنار رفتند. نام علی دادگر نیز در میان نامزدهای تایید صلاحیت‌ شده قرار نداشت.