چندین مربی تیراندازی در سال‌ اخیر برای مربیگری راهی کشورهایی همچون اندونزی، دانمارک و بنگلادش شده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، در چند سال اخیر مربیان تیراندازی زیادی راهی کشورهای دیگر شده‌اند تا دانش و تجربه خود را صرف تیراندازان خارجی کنند.

الهام هاشمی از ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ تا المپیک پاریس برای سرمربیگری تیم ملی تفنگ با کشور دانمارک قرارداد بسته است. همچنین محمد زائر رضایی نیز ۱۲ دی ۱۴۰۰ راهی بنگلادش شد تا هدایت تیم ملی تفنگ این کشور را تا المپیک پاریس بر عهده بگیرد. نریمان نیکخو نیز اردیبهشت ۱۴۰۰ هدایت تیم ملی تراپ اندونزی را بر عهده گرفت.

ابراهیم اینانلو نیز دو سال قبل یعنی سال ۹۸ راهی اندونزی شد. تیرانداز اندونزی با هدایت اینانلو تاریخ سازی کرد و اولین سهمیه المپیک برای این کشور کسب شد. اینانلو در المپیک ۲۰۲۰ توکیو هدایت تیم ملی اندونزی را بر عهده داشت.

اینانلو، زائر رضایی و هاشمی مربیانی هستند که در کنار بزرگانی چون لازلو و کوران کار کرده‌ و تجربه اندوخته‌اند اما اکنون تیم ملی تفنگ ایران از حضور آنها بی بهره است.

یکی از دلایل رفتن مربیان تیراندازی از ایران شرایط سخت کاری است. تیراندازی ایران در چند سال اخیر با مشکلات زیادی همچون بدهی‌های زیاد، کمبود اسلحه و مهمات، اعزام نشدن به مسابقات خارجی برای تامین مهمات و به روز کردن اسلحه‌ها و ... دست و پنجه نرم کرده است.  اینها سبب شدند تا نتایج دلخواه در این رشته کسب نشود.

هدایت تیم ملی تفنگ ایران در بازی‌های المپیک توکیو بر عهده الهام هاشمی و در بازی‌های آسیایی جاکارتا بر عهده ابراهیم اینانلو و زائر رضایی بود اما اکنون با رفتن این مربیان هدایت تیم ملی ایران به حسین باقری سپرده شده است. زمان زیادی هم تا بازی‌های آسیایی هانگژو نمانده، امید است فدراسیون تیراندازی با برنامه‌ریزی صحیح بتواند کمبودها را جبران و سهم بزرگی در سبد مدالی این بازی‌ها داشته باشد.