نماینده قم در مجلس شورای اسلامی زمان آغاز واگذاری سهام سرخابی ها در بورس را اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت:  طلسم واگذاری سرخابی ها شکست، ولی دولت قبل اراده ای برای واگذاری این دو باشگاه نداشت. دولت جدید دستور داده که این دو تیم هر چه زودتر به مردم و هواداران واگذار شود.

نماینده قم در مجلس اعلام کرد که هیات واگذاری تصویب کرد که  ۱۰ درصد سهام این دو تیم در مرحله اول به هواداران داده شود.

امیرآبادی فراهانی گفت: هفته آینده واگذاری سهام سرخابی‌ها به هواداران و مردم در بورس آغاز می‌شود. سهام دو تیم سرخابی‌ها به مالکیت مردم و هواداران درخواهد آمد.

پیش‌تر مجلس شورای اسلامی در جریان تصویب قانون بودجه سال ۹۸، حکمی را در بند (هـ) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۸ به تصویب رساند که واگذاری این دو باشگاه با کشف قیمت در فرابورس تا پایان شهریورماه سال ۹۸ انجام گیرد و پس از آن ۵۱ درصد از سهام دو باشگاه به صورت بلوکی و مابقی آن به صورت سهامی عام عرضه شود

همچنین حجت‌الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه ۲۹ بهمن، واگذاری این دو باشگاه به عده‌ای معدود را خطای راهبردی دانست و تاکید کرد سهام پرسپولیس و استقلال باید به هواداران واگذار شود.

به گفته قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی، "۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس در مرحله آماده سازی برای واگذاری مشکلاتی داشتند که اقدامات ویژه‌ای باید صورت می‌گرفت.  

با همکاری ارگان‌های مختلف و پس از تشکیل ۱۴ جلسه تمام موارد لازم بررسی شد و ثبت این ۲ باشگاه در بورس صورت گرفت. سهام سرخابی‌ها عرضه اولیه نمی‌شود و  مردم در افزایش سرمایه دو باشگاه مشارکت می‌کنند".