محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره رقابت‌های جام تختی توضیحاتی را بیان کرد.

 به گزارش مرور نیوز، چهل و دومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان غلامرضا تختی با حضور کشتی گیران مطرح داخلی و نمایندگان کشور‌های ارمنستان و تونس به عنوان یکی از مراحل اصلی چرخه‌ی انتخابی تیم ملی، در اهواز برگزار شد که محمد بنا سرمربی تیم ملی درباره این مسابقات اظهار داشت: همه داشته‌مان در این مسابقات شرکت کردند، مسابقات در سطح خوبی برگزار شد و طبیعتاً راضی بودم.

نمی‌توانم بگویم نفرات اول جام تختی در آسیایی مغولستان کشتی می‌گیرند

او در پاسخ به این سوال که آیا نفرات اول جام تختی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب خواهند شد، تصریح کرد: ایمان محمدی و دانیال سهرابی که اینجا کشتی گرفتند عضو تیم ملی جوانان هستند سرمربی تیم ملی آنها را برای اردوهایش می‌خواهد و شاید من اصلاً نتوانم از این نفرات استفاده کنم، پس به هیچ صورت نمی‌توانم ۱۰۰ درصد بگویم که نفرات اول جام تختی در آسیایی مغولستان کشتی می‌گیرند. فعلاً نفرات برتر به اردوی تیم ملی می‌آیند و شرایط‌شان بررسی می‌شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که چه نفراتی به اردو دعوت خواهند شد و چه زمانی تیم اعزامی به مغولستان مشخص می‌شود، گفت: در بعضی اوزان ممکن است ۴ نفر و برخی وزن‌ها هم دو یا سه نفر به اردوی تیم ملی دعوت شوند. طبیعتاً نزدیک به ۳۷-۳۸ نفر به اردو دعوت خواهند شد. امکان دارد در شروع هفته یک لیست سه نفره از ما بخواهند و سپس در اوایل اردو نیز تیم اعزامی به قهرمانی آسیا را اعلام می‌کنیم.

امسال خیلی به تورنمنت‌های رنکینگی احتیاج نداریم

او درباره اینکه تا جام تختی وضعیت چرخه تیم ملی کاملاً شفاف بود، اما بعد از این انتخاب ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی و تورنمنت‌های پیش رو اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: بحث نظر من نیست، بلکه مسابقاتی که برای آن‌ها در نظر می‌گیریم، ملاک است. من نزدیک به ۴-۵ تورنمنت را اعلام کردم، البته نه اینکه صددرصد تیم به همه آن‌ها اعزام شود، ولی من برای اطمینان اسم آن‌ها را داده‌ام که این‌ها کار‌های اعزام‌شان انجام شود. حتی دو سه تا از مسابقات رنکینگ هم در نظر داریم که سر وزن قانونی است. البته امسال زیاد هم به تورنمنت‌های رنکینگی احتیاج نداریم.

 تیم آسیایی از بین نفراتی که در جام تختی کشتی گرفتند انتخاب می‌شود

بنا درباره اینکه ۷ فرنگی کار مدال‌آور چگونه به چرخه انتخابی تیم ملی اضافه خواهند شد، گفت: از بین نفراتی که در جام تختی کشتی گرفتند، تیم آسیایی انتخاب می‌شود. در ادامه نتایج آن‌ها را در مسابقات قهرمانی آسیا نگاه می‌کنیم. کشتی‌گیری که طلا بگیرد باید حتماً با کسی که بیرون بوده یک مسابقه بدهد.

او درباره این موضوع که گفته بودید در ۴ وزن همه پتانسیل کشتی روی تشک می‌آیند، نظرتان درباره آن اوزان چیست، گفت: همه خوب بودند. مثلاً در ۶۰ کیلوگرم رقابت سخت و خوب بود، محسن‌نژاد واقعاً عالی کشتی گرفت و الان حق اوست از همه حتی نجاتی هم جلوتر باشد.

فدراسیون کشتی با کمیته ملی المپیک به سازش خواهند رسید

بنا درباره نحوه تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی، با توجه به اهمیت بازی‌های آسیایی برای کمیته ملی المپیک، گفت: همیشه همین طور بوده است. اول اینکه ما زیرمجموعه فدراسیون هستیم و باید سیاست‌های فدراسیون کشتی را اعمال کنیم. در مجموع می‌دانم در آینده نزدیک شرایط به گونه‌ای خواهد شد که فدراسیون کشتی با کمیته ملی المپیک بالاخره به سازش خواهند رسید.