علیرضا دبیر به رؤسای هیئت‌های کشتی که منفعلانه عمل می‌کنند اولتیماتوم داد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی خطاب به رؤسای هیئت‌های کشتی گفت: برخی از هیئت‌های کشتی منفعلانه عمل می‌کنند و این در راستای اهداف فدراسیون کشتی و پیشرفت کشتی کشور نیست و اگر بخواهد شرایط این گونه باشد در برخی از هیئت‌ها تجدید نظر خواهد شد.

ششمین سمینار عمومی هیئت کشتی استان‌های سراسر کشور با حضور رؤسای هیئت‌های کشتی و مسئولان فدراسیون کشتی در محل سالن قاسم فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به توجه مسئولان عالی رتبه به ورزش اول کشور گفت: وقتی معاون اول رئیس جمهور در فدراسیون کشتی و در اردوی تیم ملی حاضر می‌شود، خیلی ارزشمند است و این نشان از این دارد که کشتی مورد توجه است و دلیل این توجه موفقیت و افتخاراتی است که این رشته‌ی ورزشی تاکنون بدست آورده است.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به همراه هیئت همراه اوایل ماه جاری به صورت سر زده با حضور در کمپ تیم‌های ملی کشتی، با مسئولان فدراسیون و ملی‌پوشان کشورمان دیدار کرد.

دبیر با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت مربیان از لحاظ دانش فنی به روز نیست و تمام سعی انستیتو کشتی و هیئت کشتی استان‌ها باید این باشد که نسبت به دانش افزایی و بالا بردن سطح فنی مربیان خود اقدام کنند، گفت: امروز مشکل کشتی ایران را یکی در مربیان و یکی در رؤسای هیئت‌های کشتی می‌بینم. اگر مربی ما به دانش فنی روز مسلح شود و اگر رئیس هیئت کشتی ما نیز به درستی وظایف خود را انجام دهد، کشتی در استان‌ها روند صعودی پیدا خواهد کرد و همین الان هم نمونه‌هایی در برخی از استان‌ها داریم که یک مربی سازنده توانسته چندین کشتی گیر به تیم ملی معرفی کند و یا یک هیئت کشتی با برگزاری مسابقات مختلف و تقبل اردو‌های تیم ملی توانسته انگیزه را در کشتی گیران خود بالا ببرد و رشد چشمگیری در عملکرد کشتی گیرانش بوجود بیاید.

باید در المپیک پاریس صاحب مدال‌های طلای بیشتری شویم

رئیس فدراسیون کشتی اعلام کرد با اینکه کشتی گیران ما در مسابقات المپیک و رقابت‌های جهانی نروژ افتخارآفرین بودند، اما نباید به این نتایج راضی بود و کشتی استحقاق این را دارد که به عنوان برترین تیم جهان شناخته شود و اگر کار شود این امر محقق خواهد شد و ما باید با تلاش و پشتکار بالا در المپیک پاریس صاحب مدال‌های طلای بیشتری شویم.

قهرمان المپیک و جهان با تأکید بر اخلاق مداری و رعایت روحیات جوانمردی و پهلوان منشی در کشتی گفت: کشتی یک ورزش سنتی، مذهبی و تاریخی است و قهرمانان آن نیز باید نمونه‌ای از یک فرد با اخلاق و با ایمان باشند و این گونه نیست هرگونه که خواستند رفتار کنند و اگر در تیم ملی حضور دارند و قهرمان کشتی هستند باید این موارد را رعایت کنند، چراکه قهرمانان ما الگویی برای جامعه‌ی ایرانی، اسلامی هستند و اگر این گونه باشد قطعاً لطف خدا شامل حال ما می‌شود و نتایج بهتری نیز بدست خواهد آمد.