با اعلام فدراسیون والیبال تونس، این تیم جایگزین تیم والیبال روسیه در لیگ ملت‌های والیبال شد.

به گزارش مرور نیوز، پس از حمله روسیه به اوکراین، فدراسیون جهانی والیبال تصمیم گرفت تیم والیبال روسیه را از لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ حذف کند و قرار شد به جای آن تونس در این رقابت‌ها حضور داشته باشد. فدراسیون والیبال مردان تونس (FTVB) دعوت نامه‌ای از فدراسیون جهانی در این خصوص دریافت کرده است. انتشار این خبر توسط فدراسیون والیبال تونس صورت گرفته و تاکنون فدراسیون جهانی والیبال واکنشی به آن نداشته است.

 لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۲ در گروه مردان از ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و دوم مرداد با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید. بر این اساس، هر تیم در مرحله مقدماتی لیگ‌ ملت‌ها ۱۲ بازی انجام خواهد داد و با توجه به این که این رقابت‌ها با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود، تیم ملی والیبال ایران تنها با تیم‌های فرانسه، آلمان و آرژانتین مسابقه نخواهد داد.

مسابقات هفته نخست از ۱۷ تا ۲۲ خردادماه ۱۴۰۱ در دو کشور برزیل و کانادا برگزار می‌شود. پیش از این قرار بود ایران در اولین بازی خود در این رقابت‌ها ۱۷ خرداد به مصاف روسیه برود که با این تفاسیر حریف اول والیبال ایران در این رقابت‌ها تونس خواهد بود. تیم ملی مردان تونس برای اولین بار در تاریخ والیبال خود در لیگ ملت‌های والیبال شرکت خواهد کرد. فدراسیون والیبال تونس اعلام کرده است که فدراسیون جهانی والیبال این تیم را به جای روسیه (به دلیل شروع جنگ در اوکراین) به این مسابقات دعوت کرده است. هم‌چنین پیش از این فدراسیون جهانی والیبال میزبانی لیگ ملت‌ها را از روسیه گرفته بود.