نخستین جلسه‌ی کمیسیون جدید داوران فدراسیون کشتی، با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، در نخستین جلسه‌ی کمیسیون جدید داوران در مورد مسائل مختلف داوری بحث، تبادل نظر و تصمیم گیری شد که از جمله تصمیمات گرفته شده در این جلسه به شرح زیر است:

مقرر گردید ازعام داوران بین المللی به مسابقات برون مرزی بر اساس نوبت بندی و رعایت اصول زیر انجام پذیرد.

۱- داوران درجه سه تورنمنت‌های بین المللی نوجوانان ۲- داوران درجه دو تورنمنت‌های بین المللی جوانان ۳- داوران درجه سه تورنمنت‌های بین المللی بزرگسالان

در مسابقات آسیایی و جهانی بر اساس اعلام اتحادیه جهانی، داوران چیدمان می‌گردند، در صورتیکه نوبت اعزام داور با تقاضای وی جهت شرکت در کلاس همخوانی دارد، سعی گردد داور مورد نظر به عنوان داور تیم اعزام شود.

مقرر گردید در رابطه با اعزام داوران بین المللی به کلاس‌های کنترل و ارتقاء اصول زیر رعایت گردد: افرادی که در آزمون سال ۱۳۹۹ شرکت کردند و به دلیل شرایط نامناسب سال قبل از شرکت در کلاس‌های اتحادیه جا مانده اند به ترتیب اولویت (نمرات کسب شده) به این کلاس‌ها اعزام گردند.

در نهایت در راستای حمایت از کمیسیون داوران جهت چیدمان بهتر و اعتلای اهداف کلان فدراسیون، مقرر گردید که هر یک از داوران بین المللی درجه ۱ و S۱ می‌توانند حداکثر ۵ جلسه غیبت نمایند و در صورت غیبت‌های بیشتر، موضوع در جلسه کمیسیون مطرح و با تأیید اعضاء، از لیست داوران بین المللی فدراسیون کشتی حذف می‌گردند. این مورد در رابطه با داوران درجه ۲ و ۳ بین المللی، حداکثر ۳ غیبت خواهد بود.

یوسفی افشار به عنوان مشاور عالی علیرضا دبیر در امور فنی منصوب شد

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در حکمی حسن یوسفی افشار دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی و طلا و نقره آسیا و از مربیان قدیمی و مطرح کشتی کشور که سابقه حضور در انستیتو بین المللی کشتی را نیز دارد، به عنوان مشاور عالی خود در امور فنی منصوب کرد.