رییس انجمن تیراندازی ناشنوایان از اعزام چهار تیرانداز زن و مزد به المپیک برزیل خبر داد و گفت: تیراندازان در شرایط آمادگی خوبی بسر می‌برند و امید به کسب ۲ مدال در المپیک داریم.

به گزارش مرور نیوز، جلیل کوهپایه زاده، اظهار کرد: تیراندازان ناشنوا برای دومین بار است که در المپیک حضور پیدا می‌کنند که در اولین حضور فاطمه اسفندیاری تنها تیراندازی اعزامی به المپیک موفق به کسب مدال نقره شد. در این دوره از رقابت‌ها زهرا حاجیلری در تفنگ بادی، فاطمه اسفندیاری، کسری عقیلی و بیژن غفاری در تپانچه بادی ۴ تیرانداز اعزامی به برزیل را تشکیل می‌دهند که هر ۴ نفر با رکوردهای خوبی که در ۴ مرحله اردوی آمادگی به ثبت رسانده‌اند، شانس زیادی برای راهیابی به فینال و کسب مدال دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی کسب چند مدال در المپیک برزیل را دارید، گفت: با توجه به این که ورزشکاران ناشنوا به دلیل کرونا تقریبا ۳ سال از مسابقات دور بوده‌اند و شناخت زیادی از شرایط حریفان نداریم، پیش‌بینی این که به چند مدال در المپیک دست پیدا کنیم کار سختی است اما با رکوردهای ثبت شده در تمرینات، شانس کسب حداقل ۲ مدال قابل پیش‌بینی است.

رییس انجمن تیراندازی ناشنوایان همچنین در پاسخ به این پرسش که در کدام ماده امید به کسب مدال وجود دارد، تصریح کرد: شرایط ورزشکاران در هر دو ماده خوب است و انتظار کسب مدال در هر دو ماده را داریم.

وی پیرامون این پرسش که آیا از نظر تجهیزات برای شرکت در المپیک مشکل خاصی وجود دارد یا خیر؟ گفت: تجهیزات و امکانات از نظر ساچمه و فضای تمرینی راضی کننده است و تا به امروز با همکاری خوبی که فدراسیون تیراندازی با ورزشکاران ناشنوا داشته، مشکل خاصی نداشتیم و تیراندازان بدون دغدغه و استرس تمرینات خود را برای حضور در المپیک پیگیری می‌کنند.

کوهپایه زاده در پایان زمان اعزام تیراندازان به المپیک را نهم اردیبهشت عنوان کرد و افزود: برای آماده‌سازی بهتر تیراندازان ۶ مرحله اردو پیش‌بینی شده بود که ۴ مرحله آن تا به امروز در سالن تیراندازی آزادی برگزار شده که روند آن راضی کننده بوده است.