سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید به حاشیه‌هایی که بازی تیمش با آمریکا خارج از مستطیل سبز خواهد داشت، فکر نمی‌کند.

به گزارش مرور نیوز، دراگان اسکوچیچ در گفت‌وگو با «بی‌بی‌سی» درباره رویارویی ایران با آمریکا در گروه B جام جهانی 2022 قطر که از آن به‌عنوان سیاسی‌ترین بازی تاریخ یاد شده است، گفت: این بازی می‌تواند برای هواداران احساسی باشد، اما من این‌طور فکر نمی‌کنم، من تنها به فوتبال فکر می‌کنم.

وی در مواجهه با این پرسش که «تمام مردم ایران درباره این بازی صحبت خواهند کرد و بازیکنان‌تان نیز این را حس خواهند کرد، چطور این احساسات را در بازیکنان‌تان مدیریت خواهید کرد؟»، اظهار داشت: ما در مرحله انتخابی بازی‌های این‌چنینی (احساسی) مقابل تیم‌های بحرین و عراق داشتیم که در آن بازی‌ها موفق شدیم احساسات را در وجود بازیکنان‌مان مدیریت کنیم. در آن بازی‌ها احساسات خود را کنترل کردیم که از این بابت خوشحالیم. ما در مرحله انتخابی از لحاظ احساسات باثبات بوده‌ایم و امیدوارم این اتفاق در بازی با آمریکا هم بیفتد.

«آیا خاطره‌ای از بازی ایران و آمریکا در جام جهانی 1998 دارید؟»، اسکوچیچ این پرسش را هم این‌طور پاسخ داد: من آن بازی را ندیدم و آقای حمید استیلی که اینجا در تیم ملی کنار ماست، در آن بازی حضور داشت.

سرمربی کروات تیم ملی در ادامه در مواجهه با این پرسش که «قبل از آن بازی حواشی و صحبت‌های زیادی می‌شد، اما بازیکنان دو تیم به‌هنگام شروع بازی به یکدیگر هدایایی دادند، آیا این بار در قطر چنین حرکت (ژست) دیپلماتیکی بین بازیکنان صورت خواهد گرفت؟»، گفت: نمی‌دانم چنین اتفاقی خواهد افتاد یا خیر! من به حرکات دیپلماتیک در فوتبال فکر نمی‌کنم و تنها به این فکر می‌کنم که چطور می‌توانیم مقابل آمریکا به پیروزی برسیم. فوتبال باید باعث ارتباط مردمان کشورها با یکدیگر شود و این چیزی است که از ورزش انتظار می‌رود، اما همان‌طور که گفتم من تنها روی بازی تمرکز خواهم داشت.

اسکوچیچ این پرسش را هم که «از لحاظ سیاسی، در زمان حاضر بریتانیا، ایالات متحده و ایران در تلاش برای رسیدن به توافقی در مذاکرات هسته‌ای هستند و شما قرار است با این دو تیم در مرحله گروهی جام جهانی بازی کنید، فکر می‌کنید که سیاسیون در ایران به این بازی مثل بازی‌های دیگر نگاه خواهند کرد یا از آن به‌عنوان فرصتی برای تبلیغات حکومتی استفاده خواهند کرد؟»، ابراز کرد: نمی‌خواهم در مورد سیاست صحبت کنم. من مربی فوتبال هستم و این سؤالی است که مربوط به من نمی‌شود.

وی در پایان در مواجهه با این پرسش که «بازیکنان‌تان بازی با انگلیس و آمریکا را چطور می‌بینند؟»، خاطرنشان کرد: آنها انگیزه خوبی برای رویارویی با انگلیس و آمریکا خواهند داشت و انتظار واکنش خوبی از آنها در این دو بازی را دارم.