در تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های فوتبال باشگاهی جهان تیم لیورپول به صدر جدول بازگشت و پرسپولیس و استقلال به رتبه‌های پایین‌تر سقوط کردند.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز(۳۰ فروردین) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۶۰۹ امتیاز و با یک پله صعود نسبت به رده بندی هفته گذشته به رتبه چهارم قاره کهن رسید، اما با ۲ پله سقوط نسبت به هفته گذشته در رتبه ۱۱۰ جهان جای گرفت.

تیم فوتبال استقلال با ۱۵۶۲ امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته قبل در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران و جایگاه ۸ آسیا باقی ماند. همچنین شاگردان فرهاد مجیدی با ۹ پله سقوط در رتبه ۱۶۷ جهان قرار گرفتند.

تیم فوتبال سپاهان با ۱۵۰۴ امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی سومین تیم برتر فوتبال ایران است. این تیم در رتبه ۱۸ آسیا ایستاد. طلایی پوشان اصفهان در سطح جهانی هم در رتبه ۲۸۱ جای گرفته اند.

در این رده بندی تیم فوتبال فولاد، گل گهر سیرجان و تراکتور در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال ایران جای گرفته اند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم کاوازاکی فرونتال ژاپن همچنان با ۱۶۷۶ امتیاز همچنان صدرنشین است. پس از این تیم، الهلال عربستان سعودی با امتیازی مشابه در رتبه دوم جای دارد. اولسان هیوندای هم با ۱۶۳۳ امتیاز بالاتر از پرسپولیس در رتبه سوم است و تیم السد با ۱۶۰۲ امتیاز به رتبه پنجم قاره کهن صعود کرده است.

در رده‌بندی جهانی لیورپول انگلیس بار دیگر صدر جدول را در اختیار گرفت. لیورپول با ۲۰۴۸ امتیاز با به صدر جدول رسیده است. پس از سرخپوشان انگلیسی، تیم منچسترسیتی با ۲۰۱۲ امتیاز و بایرن مونیخ با ۲۰۱۰ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته اند. رئال مادرید ۱۹۷۹ امتیازی همچنان در رتبه چهارم ایستاده است. چلسی هم با ۱۹۴۷ امتیاز در رتبه پنجم برترین تیم‌های باشگاهی جهان قرار دارد.

پورتو با مهدی طارمی به رتبه ۱۴ و لورکوزن تیم سردار آزمون به رتبه ۳۱ سقوط کرده اند. فاینورد هم با علیرضا جهانبخش به رتبه ۴۵ صعود کرده است.