سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی اظهار نظر ۳ طلایی کشتی ایران در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا را منتشر کرد.

به گزارش مرور نیوز، علی سوادکوهی در رقابت‌های وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد آسیا با شکست حریف هندی به مدال طلا رسید و درباره این موفقیت گفت: اولین بار بود که با کشتی گیر هندی مبارزه داشتم و قبل از مبارزه فکر می‌کردم ۱۰ بر صفر برنده می‌شوم، اما نتوانستم. وقتی در کشتی ۸ بر۰ پیش افتادم، فکر می‌کردم آن را تمام می‌کنم، اما قضیه پیچیده شد، اما خوشبختانه در این مبارزه پیروز شدم.

سی و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا طی روز‌های ۳ و ۴ اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور مغلوستان برگزار شد که در پایان تیم ایران با ۶ مدال طلای رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلورگرم، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم و یداله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، مدال نقره داریوش حضرتقلی زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم و مدال برنز محسن مصطفوی در وزن ۸۶ کیلوگرم و کسب ۲۰۱ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید.

در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم، محمد حسین محمدیان دارنده مدال برنز سال ۲۰۱۴ جهان به راحتی توانست کشتی گیر کشور میزبان را از پیش رو بردارد و عنوان قهرمانی آسیا را کسب کند.

محمدیان پس از کسب طلای آسیا گفت: حریفم را از قبل می‌شناختم. کشتی‌گیر مغولی در مسابقات جهانی اسلو پنجم شد و من کشتی‌های او را آنالیز کرده بودم. ۱۰۰ درصد مطمئن بودم که برنده خواهم شد، اما سخت بود. فقط می‌خواستم مبارزه را در حداقل زمان به پایان برسانم.

یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم در دیدار مرحله یک چهارم نهایی به سختی مقابل دایچی تاکاتانی از ژاپن به برتری رسید که درباره این مبارزه و کسب مدال طلایش گفت: آن مبارزه اولین کشتی من بود. اگر شما یک کشتی گیر هستید، می‌دانید که کشتی اول با کشتی‌های بعدی متفاوت است. در آن مبارزه من عملکرد خوبی نداشتم، اما خوشحالم که برنده شدم. به هر حال برد برد است. من در تورنمنت بعدی هستم و قطعا اولین مسابقه‌ام را بهتر از کاری که اینجا انجام دادم شروع خواهم کرد و در مجموع خوشحالم که با شکست رقیبان بزرگ به مدال طلای آسیا رسیدم.

اعضای تیم ملی کشتی آزاد پس ازقهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا ساعت ۰۰:۲۵ دقیقه بامداد روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور باز می‌گردند.