رسانه‌های هندی معتقد هستند که شطرنج باز این کشور قهرمان بعدی جهان خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، گاردین نوشت: پیش از این موضع کارلسن این بود که فقط با یک رقیب نسل جوان بازی می کند. قهرمان شطرنج جهان در گذشته اظهار داشت که تنها با علیرضا فیروزجا ۱۸ ساله بازی خواهد کرد چرا که او جوان ترین بازیکن شطرنج شد که موفق شده به ریتینگ ۲۸۰۰ دست پیدا کند.

اما درجدیدترین صحبت های کارلسن با روزنامه نروژی او هیچ اشاره ای به نام فیروزجا نمی‌کند. فیروزجا پس از موفقیتهای چشمگیر خود در سال گذشته، کمتر بازی کرده اما گمان می‌رود که او در حال آماده سازی برای رقابت های پیش رو است. 

در حالی که فیروزجا مدعی اصلی در رده جوانان است دیگر شطرنج بازان به سرعت در حال پیشرفت هستند. رامش بابو پراگناناندا هندی که تنها ۱۶ سال سن دارد یکی از رقبای جدی فیروزجا به حساب می آید. او در اسفندماه سال گذشته توانست کارلسن را در بازی رسمی شکست دهد. این شطرنج باز در حال حاضر توسط برخی رسانه های هندی به عنوان قهرمان بعدی جهان مورد استقبال قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، باتوجه به درخشش ستاره هندی شطرنج به نظر می آید کار برای قهرمان جهان بسیار سخت شده است چرا که کارلسن دو مدعی اصلی برای تصاحب پادشاهی خود در شطرنج می بیند. البته گفتنی است در رده جوانان فیروزجا که متولد ۲۰۰۳ است دارای ریتینگ ۲۸۰۴ بوده و در رده اول جوانان جهان قرار دارد. 

همچنین پراگناناندا هندی که متولد ۲۰۰۵ است دارای ریتینگ ۲۶۲۴ و در رده ۱۴ جوانان ایستاده است.