مهاجم پرتغالی رئال‌ مادرید در سال ۲۰۱۶ چهارمین عنوان فردی را کسب کرد.

به گزارش مرور نیوز، کریستیانو رونالدو سال ۲۰۱۶ را با کسب ۱۳ جایزه به پایان رساند. البته دیروز این عناوین به ۱۴ عدد رسید. فدراسیون جهانی آمار و ارقام بازیکن پرتغالی را برترین مهاجم سال معرفی کرد. او توانست به همراه پرتغال و رئال‌ مادرید به ترتیب ۱۳ و ۱۱ گل در رقابت‌های بین‌المللی به ثمر برساند. مهاجم رئال‌ مادرید برای سومین بار این جایزه را کسب کرد. او پیش از این در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به این عنوان رسید و توانست با رکورد روبرت لواندوفسکی برابر شود.

صحبت‌های مهاجم پرتغالی دیروز در سایت باشگاه منتشر شد. او گفت‌: سالی رویایی بود هم در رئال‌ مادرید و هم در تیم‌ ‌ملی. سالی فراموش نشدنی از لحاظ فردی و از لحاظ گروهی. خیلی خوشحالم. امیدوارم سال ۲۰۱۷ نیز این چنین باشد و بتوانم عناوین زیادی کسب کنم.

البته خیلی سخت است رونالدو دوباره در سال ۲۰۱۷ این لحظات درخشان تجربه کند. دیروز روزنامه اکیپ رونالدو را بهترین بازیکن سال اعلام کرد. آنتوان گریزمان دوم شد و لیونل مسی در جای سوم ایستاد. یورو اسپورت از او به عنوان ستاره جهان در سال ۲۰۱۶ یاد کرد. سال به یاد مادنی بازیکن مادرید می‌تواند با دریافت جایزه The Best در ۲۰۱۷ تکمیل شود. این مراسم هفته‌ آینده برگزار خواهد شد.

مهاجم پرتغالی در سال ۲۰۱۶ در ۵۸ بازی ۵۵ گل به ثمر رساند (۴۲ گل در ۴۵ بازی برای مادرید و ۱۳ گل در ۱۳ بازی برای پرتغال.) او توانست لیگ قهرمانان اروپا، یورو، جام جهانی باشگاه‌ها و سوپر جام اسپانیا را فتح کند. در ادامه به ۱۴ جایزه‌ای که رونالدو در این سال کسب کرد اشاره می‌شود.

توپ طلا

او توانست ۷۴۵ امتیاز یعنی دو برابر مسی (۳۱۶) کسب کند وچهارمین توپ طلایش را کسب کند. گریزمان با ۱۹۸ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت. رونالدو به

بهترین بازیکن یوفا

در آگوست ۲۰۱۶ جایزه بهترین بازیکن یوفا را با کسب ۴۰ رای به دست آورد و بالاتر از گریزمان (هشت) و گرت بیل (هفت) امتیازی قرار گرفت.

بهترین گلزن جهان

فدراسیون جهانی آمار و ارقام برای سومین بار این جایزه را به رونالدو داد. او در کنار ستارگانی همچون تیری هانری، رود فان نیستلروی و رونالدو نازاریو قرار گرفت.

توپ طلا جام جهانی باشگاه‌ها

رونالدو در یوکوهاما بالاتر از لوکا مودریچ و شیباساکی برترین بازیکن انتخاب شد. رونالدو در فینال برابر کاشیما تریک کرد.

بهترین بازیکن از نگاه اکیپ

روزنامه‌ فرانسوی دلایل انتخاب مهاجم پرتغالی را فتح لیگ قهرمانان و یورو عنوان کرد. همچنین او را بازیکن تعیین کننده‌ای دانست.

بهترین ورزشکار اروپا

خبرگزاری لهستانی PAP و ۲۷ رای خبرگزاری‌های اروپا او را به بهترین ورزشکار قاره معرفی کردند. رونالدو در مجموع ۲۰۴ امتیاز کسب کرد و بالاتر از اندی ماری ۱۸۰ امتیازی قرار گرفت.

ستاره جهان از نظر یورو اسپورت

رونالدو در این بخش رای بیشتری نسبت به یوسین بولت ( سریعترین مرد جهان) و مایکل فلپس (پرافتخارترین ورزشکار المپیک) کسب کرد.

جایزه بهترین بازیکن گلوب ساکر

مهاجم مادرید برای دومین بار توانست این جایزه را به دست آورد. این جایزه را هر ساله کشور امارات به بهترین بازیکن می دهد.

ورد ساکر

مجله بریتانیایی ورد ساکر برای چهارمین رونالدو را به عنوان بهترین بازیکن سال معرفی کرد. او پیش از این در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۳ و ۲۰۰۸ این عنوان را به خود اختصاص داده بود.

فورفورتو

مهاجم پرتغالی با کسب ۳۹ درصد آرا (۱۳۲ هزار و ۱۶۸) بالاتر از مسی با ۲۲ درصد (۷۶ هزار و ۲۰۰) رای قرار گرفت.

جایزه اسپای

این جایزه هر ساله از طرف گروه ESPN به بهترین بازیکن داده می‌شود و رونالدو به آن دست یافت.

جایزه دی استفانو

مارکا به بهترین بازیکن لالیگا این عنوان را امسال به مهاجم مادرید اهدا می‌کند.

جایزه گل ۵۰

مهاجم پرتغالی برای چهارمین بار این جایزه را کسب کرد. پیش از این در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ ، ۲۰۱۳ ، ۲۰۰۹ این عنوان را به دست آورد.

جایزه Good will

گلوب ساکر این جایزه را به بهترین بازیکن جهان می‌دهد و امسال به CR۷ رسید.