پس از پایان دور مقدماتی رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲، حریفان مرحله یک‌چهارم‌ نهایی مشخص شدند.

به گزارش مرور نیوز، بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ از ۲۴ اردیبهشت با حضور هشت تیم به میزبانی تهران در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی درحال برگزاری است.

تیم‌های شهداب یزد به عنوان قهرمان لیگ برتر سال ۱۴۰۰ و پیکان تهران به عنوان میزبان، نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند. شهدابی‌ها نخستین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کنند اما پیکان سابقه دیرینه در این مسابقات دارد.

برنامه مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها (چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت)

۱ تاراز (قزاقستان) - ناخون راتچاسیمای (تایلند) ۱۰:۰۰

۲ سانتوری سانبردز (ژاپن) - الریان ( قطر)    ۱۳:۰۰

۳ پیکان (ایران)  - اربیل (عراق) ۱۶:۰۰

۴ مقاومت شهداب یزد (ایران) - گاز جنوبی (عراق) ۱۹:۰۰

گروه A : ایران (پیکان)، تایلند (ناخون راتچاسیمای)، عراق (گاز جنوبی) و ژاپن (سانتوری سانبردز)

گروه B : ایران (مقاومت شهداب یزد)، قطر (الریان)، قزاقستان (تاراز) و عراق (اربیل)

در پایان مرحله گروهی تیم‌های پیکان (سه برد و ۹ امتیاز)، سانتوری (دو برد و ۶ امتیاز)، ناخون راتچاسیما (یک برد و سه امتیاز) و گاز جنوب عراق (بدون برد و امتیاز) به ترتیب در رتبه‌های اول تا چهارم گروه نخست قرار گرفتند

در دیگر گروه این مسابقات نیز مقاومت شهداب یزد (سه برد و ۹ امتیاز)، تاراز قزاقستان (دو برد و ۵ امتیاز)، الریان قطر (یک برد و چهار امتیاز) و اربیل عراق (بدون برد و امتیاز) در رتبه‌های اول تا چهارم جای گرفتند تا حریفان مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات مشخص شود.

روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها استراحت دارند و در مرحله یک چهارم نهایی (چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت) تیم‌های اول تا چهارم جدول گروه A به صورت ضربدری به مصاف تیم‌های اول تا چهارم گروه B خواهند رفت. همچنین مراحل نیمه‌نهایی و نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ نیز روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت پیگیری خواهد شد.