رئیس فدراسیون ورزش همگانی از رئیس‌جمهور درخواست کرد ضرورت ورزش در بین اقشار جمعیت مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش مرور نیوز، سومین هفته همایش پیاده روی ایرانیان با مشارکت شهرها و استان‌های مختلف برگزار شد که استان های زنجان، تهران فارس. گیلان، قم، اردبیل، مرکزی، کرمانشاه و کرمان مشارکت پرتعدادتری در این همایش داشتند.

افشین ملایی که در همایش پیاده روی شهر ابهر استان زنجان شرکت کرده بود با اشاره به وضعیت کم تحرکی مردم و خطراتی که آنها را تهدید می کند روی سخنش را رئیس جمهور قرار داد و گفت: آقای رئیس جمهور محترم؛ امیدوارم صدای من را به عنوان نماینده مردم در حوزه ورزش همگانی بشنوید. 

وی ادامه داد: از حضرتعالی درخواست دارم از مشاورین خود بخواهید وضعیت کم تحرکی ایرانیان را به طور رسمی به شما گزارش کنند. امیدوارم اگر این گزارش را مطالعه فرمودید بیش از هر زمان دیگری به ضرورت ورزش در بین تمامی اقشار جمعیت اقدامات موثرتری را در دستور کار قرار بدهید.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی در ادامه صحبت هایش با رئیس جمهور گفت: خواهش من این است که آمار کم تحرکی را مطالعه بفرمایید و به استناد آن گزارش اقدامات لازم را پشتیبانی کنید. 

براساس گزارش های دریافتی، همایش پیاده روی استان ابهر با مشارکت ۸۰۰۰ نفری و پیمایش مسیر ۷ کیلومتری از میدان خاتم الانبیا تا روستای کوی نیک برگزار شد.

در ادامه همایش بزرگ پیاده روی استان تهران با مشارکت آموزش ‌و پرورش نواحی 19 گانه استان تهران و ادارات ورزش و جوانان حوزه‌ها، هیات همگانی استان تهران  و شهرستان‌های استان از مقابل دانشگاه تهران آغاز و به سمت میدان آزادی برگزار شد. در این برنامه منصوری استاندار تهران، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، شجاع پوریان رییس هیات همگانی استان و دیگر مسئولین حضور داشتند.

در ادامه همایش پیاده روی خانوادگی با مشارکت ۵۰۰۰ نفری مردم در اکو پارک شهرستان صدرا در استان فارس با حضور مسئولان استانی و شهرستان صدرا برگزار شد. همایش پیاده روی گیلان با حضور محمدرضا فروحی دبیر فدراسیون ورزشهای همگانی در عمارت کلاه فرنگی پارک قدس رشت برگزار شد. استان قم نیز با برگزاری همایش و پیمایش ۴ کیلومتری مسیر باغ پرندگان به سمت گلزار شهدای گمنام و کوه خضر نبی در این لیگ مشارکت کرد.

در ادامه برگزاری همایش های همزمان استان اردبیل در اصلاندوز و شهرستان تاریخی کنزق نسبت به برگزاری همایش پیاده روی اقدام نمود. در همایش پیاده روی خانوادگی شهرستان اصلاندوز با مشارکت خانواده آموزش و پرورش استان برگزار شد، همایش پیاده روی خانوادگی شهرستان کنزق نیز با مشارکت خانواده هلال احمر روستای کنزق برگزار گردید که در آن  مسافت ۴ کیلومتری طی شد. به موازات برنامه های اجرا شده همایش پیاده روی بانوان در پاوه استان کرمانشاه، همایش پیاده روی خانوادگی در فراهان استان مرکزی و بردسیر استان کرمان با مشارکت ۱۵۰۰ نفری مردم شهرستان برگزار شده است.