سرپرست فدراسیون شمشیربازی گفت: اینکه اجازه داشته باشم پس از سه دوره ریاست، یک بار دیگر در انتخابات فدراسیون شرکت کنم به نظر وزارت ورزش بستگی دارد.

به گزارش مرور نیوز، «فضل‌الله باقرزاده» در حاشیه مراسم افتتاحیه سالن آموزش آکادمی ملی المپیک، اظهار داشت: هنوز تاریخ انتخابات فدراسیون مشخص نیست. درحال حاضر وزیر ورزش من را به عنوان سرپرست فدراسیون منصوب کرده تا خدشه‌ای در کار فدراسیون ایجاد نشود. این اقدام ارزنده‌ای بود که وزارت ورزش انجام داد.

وی درباره اینکه آیا پس از سه دوره ریاست فدراسیون، آیا همچنان می‌تواند در انتخابات شرکت کند؟‌ گفت: در این زمینه تابع وزارت ورزش هستم.

باقرزاده در پاسخ به این سوال که آیا حضورش در انتخابات آن هم درحالی که سرپرستی فدراسیون را برعهده دارد، قانونی است؟ گفت: اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی را مطالعه کنید. کجا نوشته که سرپرست می‌تواند یا نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند؟

وی درباره اینکه آیا ریاست منطقه پنج آسیا می‌تواند معادل یک پست در کنفدراسیون آسیا و و صدور مجوز شرکت دوباره در انتخابات فدراسیون باشد؟ گفت: یکی از کرسی‌های مهم آسیا را دارم و ممکن است هم‌تراز شود. شاید هم این اتفاق نیفتد. به تفسیرها بستگی دارد. درحال حاضر سه نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده‌اند که همه از یک خانواده هستیم. چند دوره تنها نامزد انتخابات بودم چون کار در این رشته سخت است.

سرپرست فدراسیون شمشیربازی خاطرنشان کرد: دیروز مجوز اعزام شمشیربازان به مسابقات قهرمانی آسیا را گرفتیم. مسابقات قهرمانی جهان اسلحه اپه به میزبانی گرجستان را هم در پیش داریم. با توجه به لغو بازی‌های آسیایی هم سطح مسابقات کشورهای اسلامی بالا می‌رود زیرا همه کشورها با قدرت شرکت می‌کنند. تیم‌های الجزایر، تونس و نیجریه هم در این رقابت‌ها حضور دارند.

باقرزاده در خصوص نتایج ضعیف «محمد رهبری» در مسابقات ایتالیا گفت: ورزش قهرمانی همین است. یک روز در اوجی و یک بار روی زمین می‌افتی. شمشیربازی مثل برخی رشته‌ها نیست که با ۲ بازی به فینال برسید بلکه باید بازی‌های زیادی انجام شود.

وی گفت: اعزام به مسابقات جهانی مصر، به نتیجه قهرمانی آسیا بستگی دارد. درحال حاضر فقط اعزام تیم سابر مردان قطعی است. زنان هم اگر به جمع هشت تیم برتر آسیا برسند به مسابقات جهانی می‌روند.