رییس انجمن پاراشنا از اعزام ۱۱ شناگر به بازیهای کشورهای اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به این که رشته پاراشنا برای اولین بار عازم بازیهای کشورهای اسلامی می‌شود، تلاشمان حضور پررنگ و مدال آور در این بازیهاست.

به گزارش مرور نیوز، محمدحسین اقبالی، درباره وضعیت اردوی شناگران معلول پس از لغو بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین، اظهار کرد: با توجه به این که سیاست کمیته ملی پارالمپیک آماده‌سازی ورزشکاران برای بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس است، لغو بازیهای پاراآسیایی چین تاثیری بر وضعیت اردوهای آماده سازی ورزشکاران اعزامی به این بازیها نداشت و اردوها همچنان تداوم خواهد داشت.

وی از برگزاری اردوی شناگران با حضور ۱۵ ورزشکار از اواسط خرداد در محل کمپ تیم‌های ملی فدراسیون جانبازان و معلولان خبر داد و گفت: ۱۵ شناگر به این اردو دعوت شدند که از این تعداد ۱۱ نفر که شانس کسب مدال دارند برای اولین بار به بازیهای کشورهای اسلامی اعزام خواهند شد.

رییس انجمن پاراشنا همچنین درباره وضعیت شناگران حاضر در اردوی آمادگی، خاطرنشان کرد: با توجه به تمرینات منظمی که شناگران از ابتدای سال تاکنون داشتند از نظر بدنی و فنی در شرایط بسیار خوبی بسر می‌برند و آماده شرکت در مسابقات هستند.

اقبالی افزود: برای آماده سازی هر چه بهتر شناگران جهت شرکت در بازیهای کشورهای اسلامی، با برنامه‌ریزی صورت گرفته هر ماه یک اردوی ۱۰ روزه برای شناگران تا زمان اعزام به این مسابقات پیش‌بینی شده تا برای اولین بار حضور پررنگ و پرمدالی در این بازیها داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازیهای کشورهای اسلامی تجربه خوبی برای شناگران خواهد بود تا با محک و ارزیابی خود در این بازیها خود را برای مسابقات آینده آماده کنند.