مدیرکل بین الملل وزارت ورزش گفت: فوتبال کانادا که تا این حد بازیچه دست افراد سیاسی است به هیچ عنوان صلاحیت میزبانی جام جهانی را ندارد.

به گزارش مرور نیوز، محمدحسن تقی زاده مدیرکل بین الملل وزارت ورزش و جوانان در خصوص لغو بازی دوستانه ایران مقابل کانادا گفت: دلیل لغو این بازی قراردادی است که از سوی کانادا با کلمه untenable geopolitical situation اعلام شد که در ادبیات ورزشی واژه ژئوپولیتیکال نداریم و این واژه، کلمه جدیدی در ورزش محسوب می‌شود. درباره لغو این قرارداد مسائل مختلفی مطرح است از جمله «نقض عهد» که فدراسیون فوتبال کانادا بدون دلایل متقن و یک جانبه قرارداد بسته شده را فسخ کرده و این تصمیم کاملا غیر ورزشی بوده و باعث بروز خسارات مالی و معنوی بسیاری شدیدی شده است. همچنین تعدادی از بازیکنان ایران جهت انجام کار‌های مربوط به دریافت روادید در حال سفر به ترکیه بودند، حتی سرپرست و دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران هم در ترکیه به سر می‌بردند که یک باره متوجه شدند قرارداد بازی با کانادا به صورت یک طرفه و ناگهانی لغو شده است.

تیم ملی فوتبال کشورمان قبل از شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار بود دیدار دوستانه‌ای مقابل کانادا در تاریخ ۱۶ خرداد در ونکور برگزار کند که روز پنجشنبه هفته گذشته فدراسیون فوتبال کانادا خبر از لغو این دیدار دوستانه داد.

تقی زاده گفت: به اعتقاد من کشوری که فدراسیون فوتبال آن تا این حد بازیچه دست افراد سیاسی است به هیچ عنوان صلاحیت میزبانی جام جهانی در سال ۲۰۲۶ را ندارد و همین جا از فیفا درخواست دارم که نسبت به میزبانی کانادا در این دوره از رقابت‌ها تجدید نظر کند. حتی ما در چند مدت اخیر شاهد بروز تحرکاتی علیه تیم ملی فوتبال ایران بودیم که فدراسیون فوتبال کانادا به صورت رسمی به ما تضمین داد که شرایطی که مد نظر ما قرار دارد در کانادا مورد توجه قرار می‌گیرد.

مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ آبان امسال به میزبانی قطر برگزار می‌شود و تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه دوم با تیم‌های ملی انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف (اسکاتلند - ولز/ اوکراین) همگروه است.