بر اساس نظر سنجی فدراسیون جهانی تیر و کمان در رابطه با انتخاب برترین های این رشته در سال ۲۰۱۶ میلادی، زهرا نعمتی صاحب جایگاه دوم شد.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس نظر سنجی انجام شده توسط سایت فدراسیون جهانی تیر و کمان، تیم سه نفره W۱ بانوان بریتانیا که موفق شد در بازی‌های پارالمپیک ریو صاحب سه مدال طلا، دو نقره و یک برنز شود، جایگاه نخست را به خود اختصاص داد.

زهرا نعمتی هم در این نظرسنجی در جایگاه دوم قرار گرفته است. سایت فدراسیون جهانی عملکرد وی در راه دفاع از مدال طلای خود در بخش ریکرو بازی‌های پارالمپیک لندن را فوق العاده توصیف کرده است. جایی که این کماندار موفق شد در دیدار پایانی مقابل «وو چونیان» چینی در سامبودرومو به یک پیروزی ۶ بر ۴ خاطره انگیز دست پیدا کند. نعمتی همچنین در ریکرو میکس تیمی هم به همراه ابراهیم رنجبر موفق شد به مدال نقره دست پیدا کند. این کماندار در میان برزیلی ها از محبوبت بالایی برخوردار بود و نام وی را صدا می زدند که به نظر می رسد این امر به موفقیتش کمک کرد.

«ژو جیامین» از چین هم در این نظرسنجی در جایگاه سوم قرار گرفت.

همچنین نعمتی در جایگاه برترین کمانداران سال ۲۰۱۶ عنوان افتخارآفرینان را به خود اختصاص داد. در این نظرسنجی «بردی الیسون» آمریکایی، «کو بونچان» کره ای و «سارا لوپز» کلمبیایی در جایگاه سوم قرار گرفتند.

نعمتی در بازی‌های پارالمپیک لندن مدال طلا را برد تا اولین زن ایرانی لقب بگیرد که چه در بازی‌های المپیک و چه پارالمپیک موفق به کسب مدال می‌شود. وی در سال ۲۰۱۶ هم در بازی های المپیک شرکت کرد و هم در بازی های پارالمپیک. در اولین رویداد پرچم کاروان ایران را در دست داشت و در دومین رویداد موفق شد مدال طلای رقابتهای انفرادی را کسب کند.