کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را در خصوص پرونده ۲ دیدار از رقابت‌های هفته سی ام لیگ برتر فوتبال ایران صادر کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از گزارش فدراسیون فوتبال دیدار ۲ تیم صنعت نفت آبادان به عنوان تیم میزبان و تیم هوادار تهران به عنوان تیم میهمان از هفته سی‌ام مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور که قرار بود در تاریخ ۱۲ خرداد ماه در شهر آبادان برگزارشود، به دلیل عدم حضور تیم هوادار، این دیدار انجام نشد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از دعوت از مدیران ۲ تیم جهت استماع دفاعیات آن‌ها و ارائه مستندات و مدارک اعلام کرد: با توجه به مقررات و آیین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر مصوب ۱۳۹۸ هیچ اشاره‌ای به کیفیت نوع وسیله تقلیه برای تیم میهمان نشده و صرفا هزینه‌های وسیله به عهده باشگاه میزبان است.

ضمن اینکه تیم میزبان با توجه به شرایط زمانی حاکم بر شهر آبادان در زمان حضور تیم میهمان در این شهر تمام تلاش و مساعی خود را جهت اعزام تیم میهمان به شهر مسجد سلیمان به کار گرفته است هر چند که اعزام تیم میزبان با ۲ دستگاه اتوبوس VIP در تاریخ ۱۱ خرداد ماه به شهر مسجد سلیمان نمی‌تواند دلیلی بر الزام باشگاه صنعت نفت بر تهیه دستگاه اتوبوس مشابه برای تیم میهمان باشد.

بر همین اساس تشخیص درجه مسئولیت به منظور تحمیل بار تنبیه انضباطی بر عهده اعضای کمیته انضباطی بوده و بنا به مستندات و مدارک ارائه شده و شرایط اوضاع و احوال وفق ماده ۶۲ مقررات انضباطی تیم هوادار را مسئول عدم برگزاری مسابقه به دلیل امتناع از سفر به شهر مسجدسلیمان شناخته شده و لذا با اعلام بازنده نمودن تیم هوادار با نتیجه سه بر صفر اعلام می‌دارد با توجه به اینکه تیم هوادار به احترام مردم آبادان به آن شهر سفر نموده و این حضور نشان دهنده اراده این باشگاه جهت انجام مسابقه در مقابل تیم صنعت نفت آبادان بوده با اعلام مواد ۹۳ و ۹۴ مقررات انضباطی، تیم هوادار را به جریمه نقدی ۱۰ میلیون ریال محکوم شد.

این رای وفق مقررات در خصوص جریمه نقدی قطعی بوده و خصوص نتیجه ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در کمیته محترم استیناف است.

در خصوص عدم برگزاری مسابقه ۲ تیم نساجی مازندران به عنوان تیم میزبان و تراکتور تبریز به عنوان تیم میهمان از هفته سی ام مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور که قرار بود در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۰ برگزار شود، با توجه به گزارشات مقامات رسمی مسابقه که اعلام داشتند دلیل عدم برگزاری مسابقه، عدم اخذ مجوز لازم از شورای تامین استان تهران توسط تیم میزبان است.

پس از ارسال ابلاغیه و مشاهده مدارک و مستندات ارائه شده از سوی تیم میزبان، کمیته انضباطی اعلام کرد: ضمانت عدم اجرای آن تعیین تنبیهات انضباطی وفق مقررات با تشخیص رکن قضایی می‌باشد و با در نظر گرفتن این موضوع که کلیه تلاش‌های تیم نساجی برای برگزاری این مسابقه با حسن نیت بوده و این تلاش را قابل توجه و تقدیر می‌داند، اما آن را کافی برای برگزاری مسابقه تشخیص نداده عدم اخذ مجوز از شورای تامین استان را به عنوان یکی از ارکان تجویز انجام مسابقه بر عهده تیم میزبان طبق مقررات می‌داند.

بر همین اساس عدم صدور مجوز به معنای مسئول بودن باشگاه میزبان وفق ماده ۶۲ انضباطی تشخیص داده شده و وفق ماده مذکور به لحاظ مسئول تشخیص دادن باشگاه نساجی مازندران در عدم برگزاری مسابقه ضمن بازنده اعلام نمودن این باشگاه با نتیجه سه بر صفر، اما به لحاظ تلاش قابل تقدیر باشگاه نساجی تا لحظه آخر جهت اخذ مجوز‌های لازم و برگزاری مسابقه که حضور ۲ تیم نیز اماره‌ای بر این حسن نیت باشگاه میزبان است، با در نظر گرفتن مواد ۹۳ و ۹۴ مقررات انضباطی باشگاه نساجی مازندران را به مبلغ ۱۰ میلیون ریال محکوم شد.

این رأی وفق مقررات در خصوص جریمه نقدی قطعی و در خصوص نتیجه ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف است.