این روزها در فدراسیون شنای جمهوری اسلامی ایران و اداره کل ورزش و جوانان تهران جنجال خاصی در خصوص بحث انتخابات هیات شنای استان تهران به راه افتاده است.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، وقتی آیین نامه مشخصی برای ثبت نام کاندیدا وجود ندارد هر مدیری به راحتی شخص مورد نظر خود را بدون تکمیل مدارک قانونی ثبت نام می کند و حتی در خصوص مشکلات مالی در آن شخص استعلامی صورت نمی گیرد. 

در قانون هیات ها و فدراسیون ها آمده شخصی که مسولیت یکی از این ارکان ورزشی را به دست می گیرد و حق امضاء به او داده می شود نباید حتی یک چک برگشتی داشته باشد که البته ممکن است در حال حاضر به عکس شده باشد.

در سال 1393 دکتر حبیبی ریاست پیشین هیات شنای استان تهران به دلیل آنچه "عدم همکاری و مشکلات داخلی در هیات" عنوان کرد، ازسمت خود استعفاء داد.  نفرات دیگری جایگزین او شدند که مدت 2 سال 3ماه با سرپرستی این هیات اداره کردند. نکته جالب اینجاست که تا امروز بعد از 2 سال باز هم خبری از برگزاری انتخابات وجود ندارد و حتی صحبت تعویق آن پیش افتاده است.

 افراد خاک خورده و فرهیخته ی جامعه ی بزرگ شنای تهران این روز ها از هیات دور شده اند آن هم به لطف افرادی که دوست ندارند از خودشان بالاتر را ببینند. هیات شنا دوسال است که با سرپرستی اداره می شود که مشکل آن چند دلیل دارد:

1.حراست اداره کل ورزش و جوانان در خصوص تایید صلاحیت ها  را بر عهده دارد. که در ماده 60 اساسنامه ی انتخاباتی مجامع فدراسیون ها و هیات آمد اگر مدت 18-20روزصلاحیت ها توسط حراست اعلام نشود خود به خود مثبت خواهد بود. که متاسفانه تا به امروز شاهد استعلام رسمی هیچکدام از کاندیدای شنا نبودیم.

2.ریاست محترم فدراسیون با چه منطق و راه کاری طبق اعلام خود برای المپیک2020 برنامه ریزی می کند وقتی هنوز هیات پایتخت بعد از 2 سال سرپرستی اداره می شود! آقای رئیس شما نماینده هیات استانی در فدراسیون هستید و با آرای استانها به کرسی ریاست جلوس کردید پس چطوردر خصوص تهران تکلیف تعیین نشده؟

3.اداره کل ورزش و جوانان که برگزار کننده ی تمامی مجامع استان در امر ورزش است چرا برای برگزاری انتخابات شنای پایتخت به طور قانونی تلاشی برای فدراسیون نمی کند؟

شایان به ذکر است با روی کار آمدن رضا گلمحمدی که وی شخصی مدیر و باسابقه در ورزش است انتظار می رود که ورزش تهران سر و سامان گیرد و خون تازه ای به ورزش پایتخت وارد شود .زیرا کار بزرگ فردی شایسته و فرهیخته می طلبد.