بازیکنان کالاهای ارزشمندی هستند و به همین دلیل آن‌ها با بندهای عجیبی مواجه می‌شوند یا اینکه خود، آن قوانین را طرح می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز، بنابراین زمانی که آن‌ها قراردادهای خود را با بزرگترین باشگاه‌های جهان به پایان می رسانند، مهم است که همه چیز را به درستی انجام دهند و هیچ چیز به شانس واگذار نشود.

اما مواقعی وجود دارد که بازیکنان و باشگاه برای محافظت از منافع خود شروطی را منعقد می کنند تا به آنها اجازه دهند سرگرمی های خود را انجام دهند یا اینکه اعلام چنین شروطی به این خاطر است که مدیران به آنها اعتماد ندارند!

در اینجا به عجیب ترین بندهای اضافه شده توسط بازیکنان و باشگاه ها نگاه می کنیم:

 تجارت مسی

 در سال 2020، در حالی که آینده لیونل مسی قبل از انتقال آزادانه او به پاری سن ژرمن هنوز مشخص نبود، صحبت‌ها در مورد آنچه که او در قرارداد جدید خود دور از بارسلونا به دنبال آن خواهد بود، شروع شد.

برخی از بندهای قرارداد فعلی او توسط ال موندو فاش شد.

 آنها شامل توافقی برای یادگیری نحوه صحبت کردن به زبان کاتالانی بودند، او باید "رفتار شخصی و سرعت زندگی مناسب را اتخاذ کند" و درگیر دوپینگ نشود و اگر کاتالونیا به یک کشور تبدیل می‌شد، می توانست با انتقال آزاد آن را ترک کند.

 ماجراجویی لواندوفسکی

زمانی که روبرت لواندوفسکی در حال اتمام قراردادش با بروسیا دورتموند بود، بایرن مونیخ و رئال مادرید برای جذب او تلاش می کردند. و در اسناد فاش شده، پیشنهاد رئال مادرید بسیار سودآورتر به نظر می رسید.

در کنار قرارداد 166000 پوندی در هفته و مبلغ 10 میلیون پوند برای امضای قرارداد چندین درخواست داشتند که آنها نمی خواستند لواندوفسکی جسور تا زمانی که تحت مالکیت آنها بود، انجام دهد.

اسکی، پاراگلایدر، کوهنوردی، سوار شدن بر قایق موتوری و حتی موتور سواری برای سلسله مراتب مادریدی ها "نه" بزرگی بود... به همین دلیل به جای آن لواندوفسکی با بایرن قرارداد امضا کرد.

اگر او در این تابستان که مشتاق آن است دوباره نقل مکان کند باید انتظار بندهای نقل و انتقالات عجیب تری را در بارسلونا داشته باشد.

 رینا غافلگیر شد

 هنگام مذاکره برای یک قرارداد، مهم است که 100 درصد در مورد آنچه که شرط شده، واضح باشید.

 هنگامی که جوزپه رینا، مهاجم آلمانی در سال 1996 به آرمینیا بیله‌فلد نقل مکان کرد، از باشگاه خواست تا برای هر سال قراردادش خانه‌ای برای او بسازد.

 باشگاه پذیرفت. با این حال، رینا مشخص نکرد که چه اندازه‌ای نیاز دارد. و آرمینیا برای سه سال آینده خانه ای از لِگو برای او فراهم کرد!

 ردوندو و موی بلند

فرناندو ردوندو، هافبک سابق رئال مادرید و میلان به دلیلی عجیب از ترکیب تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 1998 کنار گذاشته شد.

دنیل پاسارلا از انتخاب همجنس گراها یا بازیکنانی با گوشواره و موهای بلند خودداری کرده بود. ردوندو در مورد دومی "مقصر" بود. او گفت: «من در فرم بسیار خوبی بودم اما پاسارلا ایده های خاصی در مورد نظم و انضباط داشت و می خواست موهایم را کوتاه کنم. من نمی‌دانستم چه ربطی به فوتبال بازی کردن دارد، بنابراین نه گفتم.»

پختن غذا

رولف کریستل گی مین، هافبک کنگو در سال 1999 از کارلسروهر به آینتراخت فرانکفورت نقل مکان کرد. با این حال، او یک درخواست ساده داشت: اینکه باشگاه جدیدش برای همسرش برای آموزش آشپزی هزینه کند. اطمینانی وجود ندارد که همسرش با این خواسته خیلی مهربانانه برخورد کرده باشد. او در آن زمان برای اظهار نظر در دسترس نبود.

سفر به فضا

استفان شوارتز سوئدی در سال 1999 به ساندرلند نقل مکان کرد - اما آن‌ها یک شرط داشتند که بازیکن سابق آرسنال باید به آن پایبند باشد. به شوارتز گفته شد که هرگونه پرواز احتمالی به فضا قابل تحمل نخواهد بود! جان فلیکینگ، مدیر اجرایی باشگاه در آن زمان گفت: «یکی از مشاوران شوارتز، در واقع، یکی از مکان‌ها را در پروازهای تجاری به فضا، که قرار است در سال 2002 انجام شود دریافت کرده است. و ما نگران بودیم که او ممکن است بخواهد استفان را با خود همراه کند. بنابراین ما فکر کردیم که بهتر است به جای زمان پرواز، همه چیز را اکنون به هم ببندیم.»

در واقع، به جای اینکه بتواند صعود کند، با سقوط ساندرلند در سال 2003، حرفه او به پایان رسید!

 بند وزنی

نیل رادوک، مدافع سابق تیم ملی انگلیس، یک بار اعتراف کرد که هر سال 212 استیک و پای می‌خورد. و به کریستال پالاس توصیه شد که ریزر زمانی که در سال 2000 به صورت رایگان با او قرارداد امضا کرد، مقداری چمدان اضافی به همراه داشت. سایمون جردن، رئیس سابق عقاب‌ها در زندگی نامه خود نوشت: «با نزدیک شدن به وستهام متوجه شدم که او یک انتقال آزاد است اگرچه حقوق سنگینی داشت - که تنها چیز مهم در مورد او نبود. هری ردنپ، سرمربی وقت وستهم، به من گفت که یک بند وزنی اضافه کنم.

بنابراین تصمیم گرفتم برای قراردادی که پیشنهاد می‌کردیم به او پیشنهاد بدهیم در صورتی که وزن او بیش از 99.8 کیلوگرم بود، 10 درصد جریمه بگذارم.»

ظاهرا اولین بازی رادوک در این تیم هم به تعویق افتاد زیرا باشگاه نتوانست یک جفت شورت به اندازه کافی بزرگ برای او پیدا کند!

 رانندگی با هوندا

کیسوکه هوندا اسطوره ژاپنی در ژانویه 2020 به بوتافوگو پیوست. اما انتقال به شهر پر جنایات برزیل، ریودوژانیرو، هافبک را نگران امنیت خود کرد. بنابراین او تصریح کرد که به عنوان بخشی از معامله به یک وسیله نقلیه زرهی نیاز دارد. غیر قابل باورتر این بود که بوتافوگو موافقت کرد. اما اقامت او در آمریکای جنوبی زیاد طول نکشید و این بازیکن 35 ساله اکنون در سودووا در لیتوانی است.