سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران می‌گوید شکست‌هایی که دختران کشورمان در دیدارهای تدارکاتی داشته‌اند نگران‌کننده نیست.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سایت فدراسیون والیبال، مایدا چیچیچ سرمربی تیم ملی بانوان  ایران پس از دیدار تدارکاتی تیم ملی نوجوانان دختر ایران با قهرمان دانشگاه های آمریکا در اردوی برون مرزی اسلوونی گفت: تیم آمریکا از نظر سنی دو سال برزگتر از بازیکنان ایران بود و بازیکنان این تیم تجربه سال ها بازی در کنار یکدیگر را نیز داشتند. نتایج دیدارهای دوستانه نگران کننده نیست زیرا تیم ایران در ابتدای راه است و نیاز به تلاش بیشتری برای موفقیت دارد.

وی با بیان اینکه تیم ملی نوجوانان ایران یک ماه پیش تشکیل شده است و نمی توان از بازیکنانش انتظار بیشتری داشته باشیم، گفت: عملکرد تیم ایران در چهار دیدار تدارکاتی برگزار شده مناسب بوده است زیرا تازه این بازیکنان والیبال حرفه ای را شروع کرده اند و هنوز در حال تمرین پایه های والیبال هستند.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران تصریح کرد: ملی پوشان ایران انگیزه زیادی برای بازی و یادگیری دارند و این نکته بسیار مهمی برای پیشرفت است. من در تمرینات شاهد هستم که بازیکنان با تمام توان تلاش می کنند.

وی مهمترین نیاز تیم ایران را تجربه بیشتر دانست و عنوان کرد: بازی با آمریکا در نخستین روز سال 2017 بود و امیدوارم تیم ایران در ادامه این سال روند خوبی داشته باشد و در مسابقات قهرمانی دختران زیر 18 سال آسیا نیز حضور شایسته ای داشته باشد.

مایدا در پایان با قدردانی از مسئولین فدراسیون والیبال به ویژه توجه خاص داورزنی رئیس فدراسیون به والیبال بانوان گفت: اردوی برون مرزی اسلوونی برای تیم نوجوانان تجربه بسیار خوبی است و حتما در عملکرد این تیم در مسابقات پیش رو تاثیر مثبتی خواهد داشت.

تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران خود را برای حضور در یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی زیر 18 سال آسیا که از 14 تا 22 اسفندماه سال جاری در شهر «چونگ کینگ» کشور چین برگزار می شود، آماده می کند.

این تیم از روز سه شنبه هفته گذشته تمرینات آماده سازی خود را در اردوی برون مرزی اسلوونی آغاز کرده است که این اردو به مدت 11 روز ادامه خواهد داشت.

زهرا زهدی، زهرا صالحی، زهرا کریمی، زهرا فیض اله پور، بیتا اعلائی، زهرا خان محمدی، بهار بهرامی نیا، مهرنوش سالاری، سپیده مقصودی، فاطمه عنایت، غزاله اله یاری، مریم حبیبی، آیتک سلامت، بهار سلیمی زاده، منا آشفته و شیوا افشاریان بازیکنان حاضر در اردوی برون مرزی هستند.

مایدا چیچیچ به عنوان سرمربی، فاطمه عبدالهی، نازنین فتح اله پور و مهسا آراسته (مربیان)، اکرم حبیب لو (فیزیوتراپ)، سحر محمدیاری (ماساژور)، مریم فراتی (آنالیزور) و نازلی علیایی به عنوان سرپرست اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران در اردوی برون مرزی اسلوونی هستند.