صیامی گفت: مبلغ ۸ میلیارد بودجه اختصاصی مجلس را صرف پرداخت بدهی مالیاتی و حل مشکلات ورزشگاه آفتاب انقلاب می‌کنیم.

به گزارش مرور نیوز، هاشم صیامی رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره کمک مالی  مجلس به فدراسیون‌های ورزشی گفت: با توجه به اینکه مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب ردیف بودجه ندارد و ۴ میلیارد تومان هم بدهی مالیاتی داریم از مجلس درخواست کردیم که طبق تبصره ۱۴ به ما کمک کند که ۸ میلیارد تومان داده شده  تا مشکلات خود را حل کنیم.

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان بودجه برای ۱۳ رشته ورزشی اختصاص داده که فدراسیون دو و میدانی هم شامل می‌شود.

صیامی درباره اعتراض برخی از فدراسیون‌ها به نگرفتن بودجه از مجلس گفت: با توجه به اینکه مسابقات کشور‌های اسلامی و بازی‌های آسیایی را پیش رو داریم، اعزام ورزشکاران هزینه بالایی دارد و همه فدراسیون‌ها مشکل مالیاتی دارند به همین علت مجلس باید طبق تبصره ۱۴ مبلغی به فدراسیون‌ها بدهد تا مشکلاتشان حل شود.

برخی از فدراسیون‌های ورزشی طی نامه‌ای به قالیباف رئیس مجلس اعتراض خود را به دریافت نکردن بودجه اختصاص یافته کمیسیون فرهنگی اعلام کردند.

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره وضعیت ورزشکاران گفت: حدادی و تفتیان راهی آمریکا و جامائیکا شدند. همچنین ۵، ۶ ورزشکار از جمله پیرجهان، ناصح جهانی و فرزانه فصیحی در ترکیه حضور دارند. بعد از رکوردگیری و مسابقات بین المللی ترکیه و قزاقستان قرار است کمیته‌های تخصصی درباره ترکیب تیم ملی دو و میدانی برای مسابقات کشور‌های اسلامی تصمیم گیری کنند. علاوه بر این، طبق برنامه قرار است اواخر تیرماه مرحله اول لیگ دو و میدانی را در ورزشگاه آفتاب انقلاب برگزار کنیم.

فدراسیون دو و میدانی اردو‌هایی برای دو و میدانی کاران در نظر گرفته تا آن‌ها برای مسابقات کشور‌های اسلامی آماده شوند.