سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال توافق اولیه برای برگزاری بازی دوستانه را تایید کرد.

 

به گزارش مرور نیوز، در روزهای اخیر برخی رسانه های اروگوئه ای و حتی رییس فدراسیون این کشور از قطعی شدن برگزاری دیدار دوستانه این تیم با ایران در فیفادی آتی خبر داده‌اند.

محمد جواد پاینده، سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال کشورمان درباره این موضوع اظهار داشت: از فیفادی گذشته کار خود را برای برنامه ریزی فیفادی که بسیار مهم است و امکان برگزاری دو دیدار تدارکاتی را خواهیم داشت، آغاز کردیم. هم جهت انتخاب کشور میزبان برای برگزاری بازی‌های مدنظر و هم حریفان مدنظر، رایزنی های بسیار خوبی انجام شد. با وجود موافقت های اولیه و نتایج خوبی که در این مذاکرات حاصل شده فعلا چیزی را به صورت رسمی اعلام نکردیم.

وی افزود: درباره بازی با اروگوئه هم موافقت اولیه را دریافت کردیم اما برای ما موضوع زمانی قطعی می‌شود که قرارداد به امضاء برسد. تلاش ها برای دو بازی و اولویت ما نیز اتریش است. البته یکی دو کشور اروپایی دیگر نیز مدنظر هستند. در همین مسیر پیش می‌رویم و هر زمان به مرحله انعقاد قرارداد برسد، اعلام خواهیم کرد. خودمان بیشتر از تمام رسانه های داخلی و خارجی علاقه من به اعلام این خبر و خوشحال کردن مردم هستیم اما تا زمانیکه قطعیت و رسمیت پیدا نکرده این اقدام از جانب فدراسیون اعلام نمی‌شود.

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال درمورد اینکه ظاهرا فدراسیون پس از لغو بازی با کانادا می‌ترسد برگزاری این مسابقه را هم به صورت رسمی اعلام کند اما در ادامه بازی با اروگوئه هم لغو شود، توضیح داد: با این نظر موافق نیستم . موضوع بازی با کانادا و الجزایر را هم زمانی اعلام کردیم که قرارداد امضا شد. در شرایطی که خیلی قبل تر از آن تاییدیه اولیه بازی با کانادا را گرفتیم چیزی اعلام نکردیم تا قرارداد رسمی امضا شد. فکر می‌کنم رویکرد حرفه ای است که ابتدا تلاش کنیم قرارداد منعقد شود و سپس اظهارنظر صریح داشته باشیم.

پاینده افزود: یکی از دلایل هم این است همانگونه که قبلاً گفته ام اعلام حریفان مشکل ساز می‌شود. کار برای اردوی شهریور پیشرفت خوبی داشته ولی به صورت کلی اعلام نام حریفان در اردوی قبلی برای ما مشکل ساز شد. نام هر کشوری می‌آمد واسطه هایی را می‌دیدیم که وارد ماجرا می‌شوند و درخواست می‌کنند اجازه بدهید ما کار را انجام بدهیم که این امر کار را دچار مشکل جانبی می‌کرد.

وی درمورد اینکه آیا تیم ملی از ۲۰ شهریور و هشت روز مانده به فیفادی اردوی خود را آغاز می‌کند، گفت: این موضوع درخواست اسکوچیچ بوده که دست کم یک هفته تا هشت روز قبل از آغاز فیفادی اردو داشته باشیم تا با وجود برخی محدودیت ها بازیکنان را زیر نظر بگیرد. البته طبیعی است تعدادی از لژیونرها پس از ابتدای فیفادی به اردو اضافه می‌شوند. فدراسیون فوتبال در حال برنامه ریزی در این مورد است.