روز نخست رقابت‌های بین المللی رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی تونس در رشته آزاد با قهرمانی ۲ عنواندار جهان و المپیک به پایان رسید.

به گزارش مرور نیوز، رقابت‌های بین المللی رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در رشته کشتی آزاد از دیروز و با برگزاری دیدار‌های ۲ وزن ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم در کشور تونس آغاز شده و امروز با برگزاری مسابقات ۸ وزن دوم به پایان می‌رسد.

رده بندی نفرات برتر روز نخست این مسابقات که با حضور قهرمانان مطرحی چون کایل اسنایدر و گنو پتریاشویلی برگزار شد به شرح زیر است:

۹۷ کیلوگرم: ۱- کایل اسنایدر (آمریکا) ۲- مامد ابراگیموف (قزاقستان) ۳- بوراک شاهین (ترکیه) و دیپاک (هند)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۲- هایدن زیلمور (آمریکا) ۳- علیشیر یرگالی (قزاقستان)

نمایندگان تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان از ساعت ۱۴ امروز (یکشنبه) در رقابت‌های پنج وزن دوم تورنمنت جام ظهیر صغیر تونس به مصاف حریفان خود رفته اند به طوری که در وزن ۵۷ کیلوگرم که مسابقات به صورت دوره‌ای و با حضور ۶ کشتی گیر در ۲ گروه ۳ نفره برگزار می‌شود، احمد محمدنژاد جوان و علیرضا سرلک به همراه اودیت از هند به مصاف هم می‌روند که دیدار بین نمایندگان کشورمان با نتیجه ۲ بر صفر به نفع سرلک پایان یافت. در دیدار بعد جوان با نتیجه ۱۱ بر ۶ مغلوب اودیت از هند شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم که با حضور ۳ کشتی گیر و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، یونس امامی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل سزار آلوان از برزیل به پیروزی رسید وی در دور بعد به مصاف ساگار آلجان از هند می‌رود.

در وزن ۷۹ کیلوگرم که مسابقات به صورت دوره‌ای و با حضور ۷ کشتی گیر در ۲ گروه ۳ و ۴ نفره برگزار می‌شود، محمد نخودی و علی سوادکوهی در گروه A به مصاف هم رفتند که سوادکوهی با نتیجه ۵ بر ۵ مقابل نخودی به پیروزی رسید. نمایندگان کشورمان در دور‌های بعدی به مصاف گئورگیوس کوگیومتسیدیس از یونان و چندر مارستیلر از آمریکا می‌روند. نخودی در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۳ گئورگیوس کوگیومتسیدیس از یونان را مغلوب کرد. وی در دور بعد به مصاف چندر مارستیلر از آمریکا می‌رود. سوادکوهی نیز در مقابل مارستیلر از آمریکا با نتیجه ۹ بر ۶ شکست خورد.