وزنه‌بردار ایرانی در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا موفق به کسب 3 طلا در دسته به‌اضافه 102 کیلوگرم شد.

 

به گزارش مرور نیوز،  مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است. در این دوره از مسابقات تیم وزنه‌برداری ایران با ۱۱ ورزشکار در ۲ رده سنی نوجوان و جوانان حضور پیدا کرده است. این مسابقات از ۲۴ تیر شروع و تا فردا سوم مردادماه ادامه خواهد داشت.

مسابقات دسته به‌اضافه ۱۰۲ کیلوگرم رده سنی نوجوانان امروز یکشنبه برگزار شد. طاها نعمتی نماینده ایران در این دسته بود که با رکورد ورودی ۳۴۵ کیلوگرم گام به تاشکند گذاشته است. رکورد نعمتی در دسته فوق سنگین جوانان آسیا نیز در رده ششم استاره لیست قرار دارد. در دسته به‌اضافه ۱۰۲ کیلوگرم نوجوانان قهرمانی آسیا ۶ وزنه‌بردار از سوریه، ایران، قزاقستان، ازبکستان و عربستان سعودی حضور داشتند.

طاها نعمتی در نخستین حرکت خود موفق شد وزنه ۱۵۰ کیلوگرمی را مهار کند تا نخستین تجربه حرکت را در یک رقابت بین‌المللی با موفقیت پشت سر بگذارد. وی با مهار این وزنه مدال طلای خود را در حرکت یکضرب قطعی کرد. وی در حرکت دوم ۱۶۲ کیلوگرم را بالای سر برد اما در حرکت سوم ناموفق بود تا با پنج کیلوگرم اختلاف نسبت به نفر دوم در جایگاه نخست دسته به‌اضافه ۱۰۲ کیلوگرم نوجوانان آسیا قرار گیرد.

رکورد یک‌ضرب نوجوانان آسیا با ۱۷۱ کیلوگرم در اختیار علیرضا یوسفی است. طاها که در حرکت یکضرب دسته به‌اضافه ۱۰۲ کیلوگرم با اقتدار به مدال طلا رسیده بود در نخستین حرکت دوضرب به راحتی وزنه ۱۸۰ کیلوگرمی را مهار کرد. وی با این وزنه طلای دو ضرب و مجموع خود را نیز قطعی کرد. وی در حرکت دوم دوضرب ۱۹۰ کیلوگرم را مهار کرد اما در مهار وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی ناموفق بود.

نتایج یکضرب دسته به‌اضافه ۱۰۲ کیلوگرم

۱- طاها نعمتی با مهار ۱۵۰ کیلوگرم مدال طلا

۲- عبدالرشیدوف از ازبکستان با ۱۴۵ کیلوگرم مدال نقره

۳- کسری جغیلی از سوریه با مهار ۱۳۷ کیلوگرم مدال برنز