ملی‌پوش رشته تفنگ گفت: سطح چهارمین دوره مسابقات آزاد تیراندازی کشور متوسط بود اما رکورد تیراندازان نسبت به دوره‌های قبل بهتر بود.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، امیرمحمد نکونام در خصوص چهارمین دوره مسابقات آزاد و کسب جایگاه نخست در این پیکارها، اظهار داشت: سطح رقابت‌ها متوسط بود اما رکورد تیراندازان نسبت به دوره‌های قبل بهتر بود. شرایط تمرینی برای بچه‌هایی که خارج از اردو هستند به دلیل گرانی تجهیزات و نبود ساچمه‌های تست شده، سخت است و همین امر روی عملکرد آنها تاثیر داشت.

وی افزود: در این مسابقات رکورد ۴/۶۳۴ را ثبت کردم و رکورد کشوری در تفنگ بادی ۱۰ متر که پیش از این نیز در اختیار خودم بود را ۴/۲ نمره ارتقا دادم. اگر رکوردی که در مسابقات آزاد ثبت کردم را در مصر بزنم قطعاً در فینال هستم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

ملی‌پوش رشته تفنگ در خصوص رقبای ایران در رقابت‌های جهانی مصر یادآوری شد: در مسابقات جهانی مصر اصلی‌ترین رقبای ما از چین، روسیه و اکثر کشورهای اروپایی هستند که سطح بالایی دارند اگر اردوی ما در هانوفر قبل از اعزام به مصر انجام شود، در تفنگ بادی و خفیف می‌توانیم با آنها رقابت کنیم.

وی تاکید کرد: اردوی هانوفر می تواند روی عملکرد ما در مسابقات مصر تاثیرگذار باشد چرا که می‌توانیم فشنگ مورد نیاز خود را تامین کنیم و سلاح خود را با فشنگ‌ها تست کنیم و در مسابقات مصر با فشنگ تست شده خودمان تیر بزنیم. بعلاوه سلاح من مربوط به سال ۲۰۱۳ است و اگر اردوی هانوفر برگزار شود، می‌توانم برخی از قطعات آن را نو کنم. همچنین بچه‌ها می‌توانند سلاح‌های خود را به روز کنند.

نکونام خاطرنشان کرد: اگر هماهنگی‌ها انجام شود اواسط شهریور ماه به هانوفر اعزام می شویم و تا قبل از آن نیز تمرینات در تهران دنبال می شود. امیدوارم بهترین عملکرد را در مسابقات جهانی مصر داشته باشیم و دست پر به کشور بازگردیم.