مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با تشریح خسارت قرارداد ویلموتس برای فوتبال ایران گفت: فدراسیون ماهی ۵۰۰ میلیون، مالیات این مربی را پرداخت می‌کند و البته نمی‌دانم مبلغ ۴ میلیون یورو غرامت ویلموتس از کدام منبع باید پرداخت شود.

به گزارش مرور نیوز، محمدجواد پاینده روز دوشنبه در گفت وگویی تلویزیونی با اشاره به تملک بخشی از ساختمان فدراسیون فوتبال به خاطر قرارداد ویلموتس اظهار داشت: ساختمان ارزشمند فدراسیون در زمان ریاست محمد دادکان خریداری شد. تیم حقوقی در تلاش است تا این ساختمان و سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس را از شرکت شستا پس بگیرد. ارزش ساختمان فدراسیون فوتبال در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است. تیم حقوقی فدراسیون امیدوار است تا این کار انجام شود اما کار راحتی نیست. باید تعاملات لازم انجام شود. فدراسیون عقیده دارد یک پولی برای پرداخت قرارداد ویلموتس قرض گرفته و اکنون به خاطر آن ساختمان فدراسیون از دست رفته است. امیدوارم تعاملات لازم برای حمایت از فوتبال انجام شود.

وی در خصوص زیان‌های قرارداد ویلموتس نیز توضیح داد: براساس قسط بندی انجام شده، فدراسیون فوتبال ماهی ۵۰۰ میلیون تومان مالیات ویلموتس را پرداخت می‌کند و تا کنون چند قسط آن نیز پرداخت شده است. اداره مالیات تعامل خوبی با ما دارد. تلاش بر این است که زیان پرونده ویلموتس را کم کنیم. اکنون بحث پرداخت چهار میلیون یورو خسارت به ویلموتس است و نمی‌دانم این پول قرار است از کدام منبع پرداخت شود. فیفا هم اعلام کرده، مطالبات ویلموتس را از پول‌های بلوکه شده فدراسیون فوتبال ایران پرداخت نمی‌کند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت: با تلاش تیم حقوقی فدراسیون مبلغ خسارت پرونده ویلموتس بسیار کم شد اما با جریمه و هزینه دستیاران این مربی، فدراسیون باید مبلغی بیش از چهار میلیون یورو به این مربی بلژیکی پرداخت کند.

وی یادآور شد: فدراسیون فوتبال پیش از هر چیزی، در ۶ ماه اخیر مشغول پرداخت بدهی‌ سال‌های گذشته بود. از مربیان فوتسال و فوتبال ساحلی، تیم‌های ملی پایه، بانوان و مواردی دیگر بوده که تاکنون مطالباتشان پرداخت نشده بود. در این ۶ ماه بخش زیادی از بدهی‌ها تسویه و پرداخت شد. مربیانی بودند که از سال ۹۷ تا کنون مطالبات خودشان را دریافت نکرده بودند و این مبالغ پرداخت شد. هنوز بخش زیادی از مالیات کی‌روش مانده بود که خوشبختانه در هفته پیش حدودا مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شد و دیگر در این رابطه بدهی وجود ندارد.

پاینده در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به انتشار عکسی از دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان، گفت: این عکس از جنبه هنری زیباست اما حکایت از یک واقعیت تلخ در فوتبال ایران دارد. واقعیتی که در چند سال گذشته اقدامات زیادی برای پایان دادن به آن صورت گرفته اما هنوز پابرجاست. این روزها کمیته انضباطی در تنگنا قرار گرفته است. از یک سو باید با ناهنجاری‌ها برخورد شود اما در سوی دیگر هوادار بخشی از زیبایی فوتبال است اما برخورد با این پدیده شوم گریز ناپذیر است. اکنون نیز مباحثی در زمینه مطالبات و ورود دیگر اقشار به ورزشگاه مطرح می‌شود اما واقعیت این است که فضای ورزشگاه‌های ما آنگونه که باید سالم نیست.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال این را هم اعلام کرد: در ۲ هفته نخست اتفاقاتی بدی رخ داد و برای کمیته انضباطی هم تعجب‌آور بود. این را هم بگویم که سازمان هلال‌احمر از ریکاردو ساپینتو به خاطر حرکت غیر ورزشی به مراجعی غیر از فدراسیون فوتبال شکایت کرده است.

خبری از لیست تیم ملی ندارم

وی در واکنش به احتمال دعوت نشدن مهدی طارمی به اردوی تیم ملی فوتبال ایران نیز گفت: من در خصوص لیست تیم ملی خبر ندارم و این کار در حوزه فعالیت کادر فنی است اما اسکوچیچ تلاش دارد تا بهترین ترکیب را برای جام جهانی انتخاب کند. همچنین وی به کشورهای مختلف برای دیدن بازی لژیونرها سفر کرده است. لیست تیم ملی فوتبال ایران هنوز قطعی نشده است.

پاینده در خصوص شکایت مهدی تاج از ترامپ گفت: تاج از طرف فدراسیون فوتبال شکایت نکرده و من نیز خبر را در رسانه‌ها خواندم و از آن اطلاع زیادی ندارم.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره رفع محرومیت باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان گفت: اقدامات خوبی از سوی فدراسیون فوتبال انجام شده و یک فرد با دانش و مسلط به زبان در راس کمیته تعیین وضعیت قرار گرفته است. نخست باید کمیته تعیین وضعیت رفع تعلیق شود و در ادامه اقداماتی برای حضور باشگاه‌های ایران انجام دهیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا الزاماتی دارد که ملزم به اجرای آن هستیم و تا کنون نیز کمیته تعیین وضعیت چند جلسه با باشگاه‌ها داشته است.

برنامه تیم ملی فوتبال در فیفادی

وی درباره دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتبال در اردوی ماه سپتامبر گفت: از ۲۰ شهریور تا ششم مهر ماه اردوی تیم ملی فوتبال برگزار می‌شود. همانطور که می‌دانید فیفا دی از ۱۸ سپتامبر آغاز می‌شود و برگزاری اردو و بازی‌های تدارکاتی خیلی مهم است. همکاران ما در دپارتمان بین‌الملل همچنین تیم ملی تلاش کردند تا اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند. ۱۸ یا ۱۹ شهریورماه، هفته ششم لیگ فوتبال تمام می‌شود و از ۲۰ شهریور ماه اردوی تیم ملی در تهران آغاز خواهد شد. لژیونرها را به دلیل اینکه موعد تاریخ فیفا دی آغاز نشده طبیعتا در اختیار نداریم اما از ۲۸ شهریور ماه لژیونرها که آغاز فیفا دی است به تیم ملی ملحق می‌شوند. خواسته کادر فنی این بود که اردو زودتر شروع شود، بر همین اساس از ۲۰ تا ۲۴ شهریور ماه تیم ملی در تهران تمرین می‌کند و در روز ۲۵ شهریور با تیم ملی فوتبال امید بازی می‌کنیم. روز یکشنبه ۲۷ شهریور ماه تیم ملی ایران را به مقصد وین ترک می‌کند و در اتریش قرار است ۲ دیدار تدارکاتی خوب داشته باشیم.

پاینده درباره برگزاری دیدار مقابل اروگوئه و سنگال گفت: قرارداد بازی با اروگوئه در مرحله نهایی است و به دلیل اصلاحاتی که در قرارداد وجود داشت تاکنون به امضا نرسیده که انشالله به زودی نهایی می‌شود. اول مهر قرار است با اروگوئه در اتریش بازی کنیم و دومین بازی تدارکاتی در روز ۵ مهر ماه با تیم ملی سنگال خواهد بود. بعد از آن تیم ملی ششم مهر به تهران باز می‌گردد.