کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در آخرین آرای خود جرایمی برای سرمربیان تیم‌های فوتبال استقلال و فولاد خوزستان در نظر گرفت.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، بر اساس اعلام کمیته انضباطی درباره تخلف انتسابی به جواد نکونام سرمربی تیم فولاد خوزستان مبنی بر نشر اکاذیب از طریق مصاحبه پس از پایان بازی با تیم صنعت نفت آبادان در هفته اول و در کنفرانس خبری با توجه به مجموعه اوراق و محتویات پرونده، تخلف وی محرز و مسلم تشخیص داده شد. وی مستند به ماده 71 مقررات انضباطی و با رعایت مواد 94 و 93 این مقررات، به پرداخت 500 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رأی قطعی و قابل اجراست.

 

گفتنی است در دیدار ملوان بندر انزلی - استقلال در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر تخلفاتی از سوی ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم استقلال در جریان بازی مبنی بر لگد زدن به برانکارد مسئولان هلال احمر رخ داد که این امر باعث ایجاد تشنج شده است. ضمن تذکر به باشگاه ملوان به جهت مشخص کردن جایگاه مناسب برای خدمت‌گزاران عرصه فوتبال، این حرکت سرمربی استقلال تخلف و مصداق رفتار غیرورزشی و نقض اصول کلی رفتار و مشمول مواد 51 و 64 مقررات انضباطی محسوب می‌شود. لذا اعضای کمیته انضباطی ریکاردو ساپینتو را طبق مواد 93 و 94 و به جهت عذرخواهی ایشان پس از بازی، به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال جریمه نقدی و یک جلسه محرومیت تعلیقی (به مدت یک سال) از مسابقات رسمی فوتبال محکوم کرد و در صورتی که در مدت زمان تعلیق مرتکب هرگونه تخلف دیگری شود محرومیت تعلیقی وی به اجرا درخواهد آمد.

رأی صادره در مورد محرومیت تعلیقی قطعی است و درباره جریمه تعیینی، ظرف مدت یک هفته از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نظر کمیته استیناف است.