علیرضا منصوریان در پایان جلسه شب گذشته با اعضای هیات مدیره تاکید کرد هنوز تصمیمی درباره اعلام فهرست خروجی تیمش نگرفته و تنها در شرایطی این کار را می کند که خرید استقلال از بازار زمستانی آغاز شود.

به گزارش مرور نیوز، حرف های سرمربی استقلال در شرایطی است که برخی بازیکنان این تیم از جمله سیدمهدی رحمتی کاپیتان استقلال فشار شدیدی را بابت وضعیت ناپایدار پس از آغاز تمرینات برای نیم فصل دوم تحمل می کنند و آثار این شرایط حتی در صورت آنها پیداست.
در این شرایط منصوریان که ظاهرا هنوز موفق به جمع بندی روی موضوع خروجی های نیم فصل نشده بدون در نظر گرفتن تاثیرات روانی شایعات رویه خود در مورد رحمتی، حاج محمدی، رحمانی، باقری و سایر بازیکنانی که نامشان در گمانه زنی ها برای خروج از استقلال مطرح است را ادامه می دهد. روشی که مشخص نیست تا چه حد بتواند اهداف مدنظر منصوریان را برآورده کند. سوال اینجاست که آیا سرمربی استقلال از این شرایط و ایجاد ابهام در سرنوشت بازیکنان چیزی کسب خواهد کرد و آیا این استراتژی منجر به بهبود روند کیفی بازیکنان مورد اشاره خواهد شد؟
سوال دیگر درباره مصاحبه ای از سرمربی استقلال است که اعلام کرده مشکل استقلال را پیدا کرده و تا ته خط خواهد رفت. او که می گوید به دنبال پاکسازی استقلال است و در این مسیر از بزرگان فوتبال مشورت گرفته است، چرا پاکسازی تیمش را منوط به خرید بازیکن جدید کرده است. اگر واقعا مشکل استقلال حضور بازیکنانی است که در کار سرمربی اخلال ایجاد می کنند به نظر تصمیم نهایی در این زمینه باید بدون توجه به مسائل موجود در بازار نقل و انتقالات باشد.
منصوریان با دو قطبی شدن بین او و رحمتی که در گفت و گوها ناخواسته به آن دامن می زند، به چه هدفی خواهد رسید؟ بخاطر داشته باشیم سابقه رفاقت بین این دو و البته آخرین تصویر مشترکشان؛ بالا بردن دست رحمتی در بازی با پدیده در ورزشگاه آزادی توسط منصوریان و جزییات دیگر از ذهن هواداران به سادگی بیرون نخواهد رفت.
به نظر می رسد ناپایداری در اتخاذ تصمیم بزرگترین مشکل علیرضا منصوریان در اولین فصل سرمربیگری در استقلال است. او که دو جام مهم را برای ادامه کار در استقلال پیش رو دارد احتیاج به انرژی همه هواداران و البته یک تیم منسجم و یکدل در ادامه راه دارد. یقینا تصمیم ها و رفتار امروز که بخشی از آن متاثر از یک بازی 90 دقیقه ای در اصفهان است، در آینده این سرمربی و معادلات استقلال تاثیر زیادی خواهد گذاشت. چه خوب است منصوریان پختگی و اقتدار را چاشنی کار خود کند. در حال حاضر با توجه به عدم تکذیب اخبار مربوط به جدایی بازیکنان و گمانه زنی درباره فهرست خروجی استقلال، می شود این طور استنباط کرد که عدم تمرکز روی تمرین، بخشی از طبیعت روزهای آماده سازی آبی ها برای دور برگشت لیگ است.