رییس فدراسیون کشتی با بیان اینکه تمام تلاشم برای سربلندی این رشته المپیکی است گفت: در برابر تمام نتایج مسوولم و باخت کشتی نیز برای من است.

به گزارش مرور نیوز، نشست خبری علیرضا دبیر امروز (دوشنبه) و بعد از انتخابات کمیته ملی المپیک و در آستانه اعزام تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به مسابقات جهانی بلگراد برگزار شد. مسابقات جهانی بلگراد از دهم تا ۱۸ سپتامبر (۱۹ تا ۲۷ شهریور) در کشور صربستان برگزار خواهد شد.

دبیر در این نشست با اشاره به وضعیت فدراسیون در سال ۱۳۹۸ اظهار داشت: زمانی که به عنوان رییس گام به فدراسیون گذاشتم این مجموعه‌ ده‌ها میلیارد تومان بدهی و حقوق معوقه داشت. همه شاهد آن وضعیت هستند اما اکنون شرایط فدراسیون چگونه است؟ من همیشه گفتم که حمال این فدراسیون هستم و برخی لباس پوشیدن من را مسخره می‌کنند اما من از نخستین ساعات صبح در کار عمرانی هستم. چطور با این شرایط کت و شلوار بپوشم. راحت می‌توانم کت شلوار با قیمت بالا بپوشم اما زمانی که عملکردی نداشته باشم چه فایده‌ای دارد؟

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: ما در طرح توسعه با جزئیات نوشته‌ایم که کجا می‌خواهیم برویم و از برنامه حتی جلو هستیم. در کشتی فرنگی در رده‌های مختلف اول شدیم و غیر از کشتی آزاد نوجوانان در مسابقات جهانی و اشتباه مربیان در قهرمانی آسیا، با لطف خداوند و زحمات مربیان نتیجه گرفتیم.

تمام باخت‌های کشتی برای من است

دبیر در ادامه صحبت‌هایش افزود: من مسوول کشتی هستم و باید درباره عملکردم هم پاسخگو باشم. تاکید می‌کنم که تمام باخت‌های کشتی برای من است. امروز خوشحالم که کشتی حال و روز خوبی دارد. حال خوب کشتی موجب خوشحالی مردم است. باشگاه‌ها  دوباره رونق گرفتند و از اینکه باشگاه اکبر فلاح (الگوی کشتی من) شلوغ است خوشحالم، اینکه منصور برزگر تمرین می‌دهد لذت می‌برم. مردم ایران حس خوبی به کشتی دارند و این حس را مردم برزیل به فوتبال، کره به تکواندو و آمریکا به بسکتبال دارد. کشتی ورزش بومی و مذهبی ماست. 

وی افزود: به عنوان کسی که از کشتی به جامعه و ورزش ایران معرفی شده، زخم و درد کشتی‌گیران را می‌بینم، یک دستم به خاطر کشتی فلج شد؛ اگر آن زمان من را رها نکرده بودند مدت‌ها می‌توانستم کشتی بگیرم. آن رفتارها برای من درس شده و امروز اگر کسی در کشتی مصدوم شود خودم او را برای مداوا به بیمارستان می‌برم.  من این زخم‌ها را می‌بینم اما یکسری افراد در وزارت ورزش غیر کارشناسی حرف می‌زنند که همین باعث می‌شود بهم بریزم. زمان به هم می‌ریزم که به این بچه ها وعده داده می‌شود اما کسی عمل نمی‌کند.

تلاشم برای سربلندی کشتی است

رییس فدراسیون کشتی در ادامه این نشست خبری گفت: تمام تلاشم برای سربلندی ورزش اول ایران است و خود را در کشتی هزینه می‌کنم. من هیچ چیزی را برای خودم نخواستم و جز خدا و اهل بیت دستم جلوی کسی دراز نمی‌کنم. برای گرفتن حق کشتی خواهم جنگید و این وظیفه من است. ۶۰ تا ۷۰ درصد مدال‌ها برای المپیک است و اگر در گذشته خوب مدیریت می‌شد مدال‌های بیشتری می‌گرفتیم. چرا برخی از ستاره‌های کشتی ایران در گذشته نتوانستند مدال بگیرند. بی‌توجهی عامل این کار بود. چرا عباس جدیدی نباید طلای المپیک داشته باشد؟ اعتقاد دارم آزادکاری بعد از انقلاب به پای او نرسید؛ چرا اکبر فلاح نباید  مدال المپیکی داشته باشد؟ 

صالحی‌امیری پول کشتی را نمی‌داد اما..

دبیر با اشاره به روز کشتی در تقویم ایران گفت:  من تمام شجرنامه جهان پهلوان تختی را می‌دانم. صالحی‌امیری زمانی که رییس کمیته ملی المپیک بود به ما پول نمی‌داد اما حرف خوبی درباره ورزش کشتی زد. او گفت کشتی بزرگتر از ورزش ایران است و تختی اسطوره است. مردم در دلشان تختی را دوست دارند و همه جای ایران مسابقات نونهالان را به خاطر روز بزرگداشت آقا تختی برگزار کردند. حالا می‌توانیم برای این کار جشن بگیریم یا چنین مسابقاتی را برگزار کنیم، کدام بهتر است. 

رییس فدراسیون کشتی درباره وضعیت تیم جوانان، خاطرنشان کرد: ما تلاش داریم تا در تمام رویدادهای مهم در سطح پایه  شرکت کنیم. این می‌تواند آزمون خوبی برای نوجوانان و جوانان باشد در گذشته و زمانی که من ۱۸ سال بیشتر نداشتم  به جام یاشاردوغو ترکیه رفتم و باخت‌هایم را دادم حالا همان را الان پیاده می‌کنم. شورای برون‌مرزی مخالف تعداد اعزام‌های زیاد است اما آنان فقط حال را می‌بینند و من ۲ سال دیگر . برای حضور در مسابقات و تورنمنت‌های مهم ۴۰ هزار یورو میانگین هر ثبت‌نام ما است‌. ۱۱۰ هزار یورو برای مسابقات جهانی جهت ثبت‌نام باید پرداخت کنیم.

برای هیئت رئیسه اتحادیه جهانی ثبت‌نام کردم

وی با اشاره به ثبت نام خود در انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی گفت: حمید سوریان که عقب کشید، دو ساعت وقت داشتیم و من ثبت نام کردم. یک ریال جمهوری اسلامی را هم برای رای گرفتن خرج نکردم. احتمالا هم رای نمی‌آورم چون یک ریال هم خرج نکردم و لابی نداشتم. مدیران میانی وزارت ورزش انقدر برای ما سنگ تراشی می‌کنند که وقت نکردیم به این کار برسیم.

دبیر با اشاره به جدال لفظی خود با معاون قهرمانی وزیر ورزش و جوانان گفت: آن دعوا برای مجمع نبود بلکه سه روز قبل از آن شکل گرفت. در حالی که زمان بودجه‌بندی مشخص است اما وزارت ورزش برج ۴ سال گذشته جلسه گذاشت آن هم با پیگیری‌هایی که من داشتم. آنان متوجه نمی‌شوند ما چه می‌گوییم. من غصه می‌خورم وقتی  رئیس جمهوری این همه برای حل مشکلات جلسه می‌گذارند اما مدیران میانی این دولت به گونه‌ای کار می‌کنند که دیده نشود. من می‌گویم که وزارت ورزش با پولادگر راه به جایی نخواهد برد. آقای پولادگر درکی از ورزش قهرمانی ندارد و فقط دیده است. من خودم این راه را رفته‌ام‌.

وی این را هم عنوان کرد: من در سفر صرفه‌جویی دارم، آمریکا کاروان ۱۰۰ نفره در مسابقات جهانی دارد و من برای اینکه هزینه‌ها بالا نرود ۴۰ تا ۵۰ نفر می‌برم. او به من می‌گوید ما در تکواندو این تعداد را نمی‌بردیم. خوب همین کار را کرده که تکواندو به اینجا رسیده است. همه برای قهرمانی تیم کشتی در قونیه پیام دادند اما کسی پولادگر را ندید. او را در قونیه هم ندیدند اما در مسابقات تکواندو حاضر شد. اگر دوست دارد همان جا می‌ماند البته آنجا هم رای نیاورد. صورتجلسه ما را هم امضا نکرده است و او رسما می‌خواهد کشتی را زمین بزند.

دبیر این را هم افزود: از وقتی پست گرفته یک بار آمد اینجا ناهار خورد و دیگر او را ندیدیم. ۲ ماشین ون خریدیم و با خواهش و تمنا مبلغ کمتری ماشین‌ها را فروختند، آیا بدکاری کردم برایشان ماشین گرفتم؟ خودم تا به حال سوار آن نشدم اما بد است حسن یزدانی از کولر آن استفاده کند؟ به من می‌گوید شما لاکچری هستید و بقیه فدراسیون‌ها پول ندارند، به من چه ارتباطی دارد.

وی یادآور شد: تغذیه و سلامت ورزشکار و قهرمان ملی باید اولویت باشد. من می‌دانم که کشتی گیران ۹۰ درصدشان گودی کمر دارند و باید روی تشک طبی بخوابند نباید این امکانات را برایشان فراهم کنیم؟ گوشت یخ زده اینجا کسی حق ندارد به کشتی‌گیر بدهد. این‌ها روزی ۵ یا ۶ هزار کالری می‌سوزانند. من باید غذای خوب به آن‌ها بدهم. وقتی او (پولادگر) درکی از این موضوع ندارد من چه کار کنم؟ به وزیر می‌گویم چرا امضا نمی‌کند؟ می‌گوید ۸ روز است که برایش فرستاده‌ام. این آدم نمی‌تواند به سجادی کمک کند.

به خاطر کشتی رئیس هیئت تهران را برداشتم

وی یادآور شد: سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان از دوستان خوب من است و مدیری توانمند به شمار می‌رود که خوب کار می‌کند اما مدیر میانی او نمی‌تواند کاری کند. معاون وی جز اینکه ما را قفل کرده، هیچ کاری نکرده است. برای پیشبرد اهداف کشتی رئیس هیئت تهران را برداشتم، او اکنون بیکار است و همیشه از من شکایت می‌کند. اجازه دهند کارمان را انجام دهیم. با توسعه کشتی حال مردم و نظام خوب خواهد شد و کشتی می‌تواند فصل مشترک باشد.