مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال به درخواست احسان حاج‌صفی به عنوان کاپیتان تیم ملی برای حضور در انتخابات فدراسیون واکنش نشان داد.

 

به گزارش مرور نیوز، محمدجواد پاینده، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال، در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران درباره اعلام آمادگی احسان حاج‌صفی، کاپیتان تیم ملی برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

لیست اسامی اعضای مجمع ۷۰ روز قبل و وقتی هنوز تکلیف ثبت نام‌ها و نامزدهای حاضر در انتخابات مشخص نشده بود، آماده شده است. کاملا هم قانونی، مشخص و روشن است و هیچ نکته مبهمی در این لیست وجود ندارد. در همه ادوار ترتیب کاپیتان‌های تیم ملی از طرف سرمربی به دپارتمان تیم‌های ملی و سپس دبیرخانه مجمع اعلام می‌شود. اولویت با فردی است که در ایران حضور داشته باشد.

در مجمع قبلی که ۱۰ خرداد برگزار شد، وحید امیری حضور یافت به این دلیل که سایر کاپیتان‌های تیم ملی لژیونر بوده و در ایران حضور نداشتند. به ترتیب مشخص شده هر کاپیتانی که در ایران حضور داشته باشد در مجمع حاضر خواهد شد در غیر اینصورت نوبت به نفر بعدی می‌رسد. خوشبختانه همه کاپیتان‌های تیم ملی ما تا قبل از امیری لژیونر بودند و به همین دلیل نوبت در مرحله قبل به او رسید. در این مجمع هم اگر کاپیتان‌های خارج از کشور به ایران تشریف بیاورند، می‌توانند در مجمع حضور پیدا کنند اما اگر حضور نداشته باشند گزینه بعدی امیری خواهد بود.

من هم شنیدم حاج صفی برای حضور در مجمع اعلام آمادگی کرده است. اگر او خودش را برساند به عنوان کاپیتان تیم ملی در مجمع حضور خواهد داشت و هیچ مشکلی هم وجود ندارد اما اگر نیاید، اولین کاپیتانی که در ایران حضور دارد یعنی امیری را در مجمع خواهیم داشت. در غیر اینصورت حاج صفی یا سایر نفرات لژیونری که به ترتیب سابقه در اولویت هستند و از طرف سرمربی به دپارتمان‌ تیم‌های ملی و دبیرخانه مجمع معرفی شده‌اند، می‌توانند شرکت کنند.

بدیهی و شفاف است وقتی کاپیتان اول یا دوم تیم ملی به دلیل لژیونر بودن در ایران حضور ندارند، کاپیتانی که به دلیل اولویت در ایران حضور دارد در مجمع حاضر می‌شود.