دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال پس از کناره‌گیری از این پست، گفت: در این مدت که حضور داشتم، هیئت‌رئیسه کامل نبود و تنها بودیم و کارهای فدراسیون روی دوش من بود.

 

به گزارش مرور نیوز، حسن کامرانی‌فر دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال ظهر امروز (چهارشنبه) پس از ترک جلسه هیئت‌رئیسه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیاز به این بود که شرایط فدراسیون مشخص شود و دیروز هم با مشارکت اعضای مجمع و اتفاقی خوبی که افتاد، رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه مشخص شدند و در ادامه روزهای خوبی برای فوتبال خواهیم دید. جام‌جهانی در پیش داریم و همه باید برای خوشحالی مردم تلاش کنیم. مدیریت جدید و مدیرانی که از قبل هستند، کنار هم اتفاقاتی خوبی را رقم خواهند زد.

کامرانی‌فر افزود: در این مدت هیئت‌رئیسه کامل نبود وتنها بودیم و کارهای فدراسیون روی دوش دبیرکل بود. در این مسیر تلاش کردیم اتفاق‌های خوبی برای فوتبال رقم بزنیم و سختی‌های زیادی هم در این مسیر تحمل کردیم. خیلی‌ها کمک کردند و سعی کردیم کاری در فدراسیون روی زمین نماند.

دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: الان هم با توجه به جلسه هیئت‌رئیسه، دبیرکل جدید را معرفی خواهند کرد. من کناره‌گیری خودم را به رسم و قوانین اعلام کردم و هر کسی که بیاید برای موفقیت فوتبال تلاش خواهد کرد.

وی تاکید کرد: همه دست به دست هم و با همدلی و نیت خوب باید کنار هم باشیم و برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی تلاش کنیم. همه تلاش می‌کنیم تا جامعه‌ای شاد داشته باشیم و فوتبال در این قضیه خیلی می‌تواند تاثیرگذار باشد. قطعا روزهای خوبی برای فوتبال خواهد آمد. خیلی‌ها در این مدت به من کمک کردند و از همه آن‌ها ممنونم.

کامرانی‌فر در ادامه در پاسخ به این سوال که قبل از مجمع گفتید که شرمنده مردم هستم، الان چه نظر دارید، خاطرنشان کرد: آن مسئله برای قبل از مجمع بود و الان مجمع برگزار شد و همه الان باید کنار هم برای موفقیت فوتبال تلاش کنیم.

دبیرکل سابقه فدراسیون فوتبال درباره اینکه منصور قنبرزاده نائب رئیس دوم فدراسیون فوتبال استعفای شما را احساسی اعلام کرده است، گفت: تیم جدید باید این اختیار را داشته باشد که دبیرکل مورد نظرشان را معرفی کنند.

وی با اشاره به دوران حضورش به عنوان دبیرکل گفت: سال سختی بود، سه مجمع سخت را برگزار کردیم و خوشحالم که همه این مجامع تائید شد. تلاش کردم از فوتبال صیانت کنم. تجربه سخت اما خیلی خوبی برای من بود. اگر کوتاهی برای من بوده و اگر خوبی بوده برای همکارانم در داخل فدراسیون بوده است و از همه آنها تشکر می‌کنم. آنها کنارم بودند و صادقانه کمک کردند و مطمئنا روزهای خوب برای فوتبال خواهیم دید.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا در جریان اعلام لغو مجمع بازی خورده است، تاکید کرد: من بازی نخوردم، تصمیمی گرفتم که باید می‌گرفتم. تصمیم من شخصی بود و با توجه به مسائلی بود که به من رسیده بود. پس از آن بالاترین مقام فدراسیون که هیئت‌رئیسه است، تصمیم بر برگزاری مجمع گرفت و من به عنوان دبیرکل مسئول مصوبات هیئت‌رئیسه هستم و به همین خاطر آن را اجرا کردم. 

کامرانی‌فر درباره اینکه آیا صورت جلسه مجمع را امضا کرده است، گفت: صورت جلسه مجمع را امضا کردم. به رای اعضای مجمع کاملا احترام می‌گذارم و تصمیمی که گرفتم قبل از آن بود. رای اعضای مجمع به عنوان بالاترین مقام فوتبال برای همه قابل اجرا است. هر فردی در فوتبال هست باید بداند که مجمع بالاترین رکن فوتبال است و من به عنوان دبیرکل خودم را موظف می‌دانم که هم رعایت کنم و در زمانی که بودم مصوبات مجمع اجرا کنم.

دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا هیئت‌رئیسه از نامه او برای لغو مجمع اطلاع داشته یا نه، اظهار داشت: مجمع برگزار شده است، رئیس، نائب رئیس و هیئت‌رئیسه مشخص شده‌اند و نباید به اتفاقات قبل از مجمع برگردیم. انتخاب اعضای مجمع برای همه قابل احترام و قابل قبول است. به گذشته برنمی‌گردم و موضوع مهم، اعضای مجمع هستند که دیروز بهترین تصمیم را گرفتند و این برای همه قابل احترام و قابل اجرا است.

کامرانی‌فر اظهار داشت: دیروز هم سرپرست مجمع بودم و کارهای آن را انجام دادم و صورت جلسه آن به امضا و تائید رسید.

وی درباره اینکه دبیرکل اختیار لغو مجمع را دارد هم گفت: به آن اتفاقات برنگردید. این یک مسئله حقوقی است.

دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا اگر به قبل برگردیم آیا باز هم پیشنهاد دبیرکلی را قبول می‌کند یا نه، اظهار داشت: حضور یک ساله من در این پست تجربه کمی نیست و هیچ دبیرکلی چنین شرایطی را تجربه نکرده بود. وظیفه من صیانت و حفاظت از فوتبال در مجامع بین‌المللی بود. خیلی‌ها می‌گفتند تیم دیگری جایگزین ایران می‌شود اما چنین اتفاقی نیفتاد.

کامرانی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا اگر به سال ۹۹ برگردیم آیا پیشنهاد دبیرکلی را قبول می‌کند یا نه، خاطرنشان کرد: قطعا پیشنهاد دبیرکلی را قبول خواهم کرد. آن زمان هم با اطلاع کامل این مسئولیت را قبول کردم. مسیر سختی برای خودم و خانواده‌ام بود اما تجربه خیلی خوبی بود.

وی در پایان درباره عکس منتشر شده‌اش در حاشیه مجمع دیروز هم گفت: قبول کنید برگزاری سه مجمع در ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۸ خرداد و ۸ شهریور ۱۴۰۱ اتفاقات ساده‌ای برای فوتبال نبود و فشار زیادی را تحمل کردیم و در آینده درباره جزئیات آن صحبت خواهم کرد.