هاشم صیامی گفت: تمام دو و میدانی کاران دارای تیم هستند و به آرزوی خود در این زمینه رسیدیم.

 

به گزارش مرور نیوز، هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دو و میدانی  در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره لیگ دو و میدانی  اظهار کرد: برگزاری منظم  مسابقات لیگ جزو اتفاقات خوب در دو و میدانی بوده است. همچنین زمانی آرزو داشتیم که در رده باشگاهی، ورزشکاران رده‌های ششم، هفتم یا هشتم ما تیم داشته باشند و خوشبختانه اکنون این آرزو برآورده شده و تمام ورزشکاران در تیم های مختلف دو و میدانی حضور دارند.

سطح کیفی لیگ دو و میدانی با حضور دوندگان خارجی بالا رفته است 

او افزود: خداراشکر تیم‌های خوبی از جمله گل گهر، چادر ملو اردکان، ذوب‌آهن، پلیمر خلیج فارس، نفت تهران و حتی دانشگاه آزاد باعث شدند تا سطح لیگ کیفیت بهتری به خود بگیرد و این اتفاق یک عامل موفقیت برای ما است. در کنار آن حضور ورزشکاران آفریقایی و عراقی منجر شده تا سطح کیفی لیگ نسبت به سالیان گذشته بهتر شود. ان شاالله روزی فرا برسد که هم استادیوم دو و میدانی  از تماشاگران پُر شود و هم شاهد حضور بهترین دونده‌ها در لیگ باشیم.

پیست تارتار ورزشگاه آفتاب انقلاب مرمت و بازسازی می شود 

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره مشکلاتی که در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب وجود دارد، گفت: اگر بخواهیم نقاط ضعف این رشته ورزشی  را مورد بررسی قرار دهیم در یک حساب سر انگشتی می‌توان فهمید، بحث پیست تارتار دارای وضعیت مناسبی نیست. البته وزیر ورزش پیگیر این مسئله است و درخواست داده تا از طریق شرکت توسعه و تجهیزات برنامه‌ای در دستور کار قرار گیرد که این پیست را مورد مرمت و بازسازی قرار دهیم. همچنین این مسئله نیز در اولویت خودمان قرار دارد تا چمن مجموعه آفتاب انقلاب را بعد از مسابقات لیگ مورد بازسازی قرار دهیم.

دو و میدانی کاران را به اردوهای خارجی اعزام می کنیم 

صیامی درباره برنامه‌های آینده دو و میدانی‌کاران اظهار کرد: طبق برنامه  قرار است یک نشستی با کمیته‌ها داشته باشیم تا نفرات برتر و آن‌هایی که شانس مدال در بازی‌های آسیایی دارند یکسری از آن‌ها را دعوت کنیم. بنا داریم از مهر ماه اردو‌هایی به شکل متمرکز در آکادمی ملی المپیک که از امکانات خوبی برخوردار است را آغاز کنیم. همچنین در ابتدای سال آینده نیز یکسری ورزشکاران را به اردو‌ها و مسابقات خارجی جهت آمادگی بیشتر برای بازی‌های آسیایی اعزام خواهیم کرد.

رییس فدراسیون دو و میدانی درباره وضعیت احسان حدادی بیان کرد: احسان حدادی جزو کسانی است که باید به او توجه شود، زیرا تنها مدال‌آور ما در بازی‌های المپیک بوده و ما وظیفه داریم با تمام وجود از او حمایت کنیم تا بتواند در هانگژو برای پنجمین‌بار به مدال برسد. احسان یک برند در دو و میدانی است و باید خیلی خوب به او کمک کنیم تا در چین بار دیگر شاهد درخشش او باشیم.