علی ارسلان دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جهان، ارادت خود را به ایران و ایرانی با سجده نکردن بر پرچم کشور صربستان به اثبات رساند.

 

به گزارش مرور نیوز، کسب مدال طلا در رقابت‌های مهمی چون جهانی توسط یک ایرانی بسیار ارزشمند است ولی برخی‌ها با موج سواری دنبال جهت دهی به این افتخار ورزشی هستند، اما علی ارسلان فرنگی کار طلایی جهان به خوبی جواب تمام شیطنت‌ها را با بیان اینکه من یک ایرانی ام، مخلص همه مردم کشورم هستم و سجده نکردن بر پرچم کشور صربستان داد، ضمن اینکه او خودش این مسیر را انتخاب کرده و با تلاش و عملکرد فنی مطلوب توانست مزد زحمت هایش را در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان بگیرد. 

علی ارسلان در‌حالی مدال طلای مسابقات جهانی کشتی فرنگی را برای صربستان به ارمغان آورد که پیش از این برای ایران افتخارآفرینی کرده بود. ارسلان سال ۲۰۱۷ با تیم ملی کشورمان صاحب مدال برنز آسیا شد اما چندی پیش با رضایت فدراسیون کشتی به صربستان رفت تا برای این کشور مسابقه دهد.

این کشتی گیر آملی برای امضای قرارداد با فدراسیون کشتی صربستان تا پایان المپیک ۲۰۲۴ پاریس به رضایت‌نامه فدراسیون کشتی ایران نیاز داشت که این رضایت‌نامه با چراغ سبز محمد بنا به علیرضا دبیر رئیس فدراسیون، صادر شد.

طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی، هر کشتی‌گیری که قصد تابعیت دارد باید سه سال در ترکیب تیم ملی کشورش حضور نداشته باشد. علی ارسلان هرچند در سه سال اخیر ملی‌پوش ایران در هیچ یک از مسابقات جهانی و المپیک نبوده، اما در تورنمنت‌های بین‌المللی با دوبنده ایران حضور داشته است. با این وجود با توجه به ارتباط خوب و تنگاتنگ فدراسیون کشتی صربستان با اتحادیه جهانی کشتی این مشکل حل شد و در نهایت ارسلان برای صرب‌ها کشتی گرفت.

ارسلان که چندی پیش در رقابت‌های قهرمانی اروپا صاحب مدال برنز شد با بیان اینکه من ایرانی ام و نوکر همه مردم ایران هم هستم، گفت: از اینکه توانستم دل هموطنانم و پدر و مادرم را شاد کنم خیلی خوشحال هستم و از همه کسانی که برای من زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

علی ارسلان در جریان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در صربستان، در وزن ۷۲ کیلوگرم به روی تشک رفت. او ابتدا با نتیجه ۱۱ بر ۲ کولیک از اوکراین را برد و در یک هشتم نهایی نیز مقابل رابرت فریتچ از مجارستان ۷ بر ۳ پیروز شد. ارسلان در یک چهارم نهایی برابر اسلیوا از لیتوانی ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. ارسلان در نیمه نهایی نیز مقابل ابراهیم قانم از فرانسه ۵ بر یک پیروز شد و به فینال رسید و در دیدار فینال مقابل اولوی غنی زاده از آذربایجان ۷ بر ۴ پیروز شد و به طلا رسید.

محمدرضا مختاری نماینده ایران در این وزن از دور رقابت‌ها کنار رفت.