وزیر ورزش و جوانان با ابراز بی‌اطلاعی از اتمام ماموریت کوتاه مدت «کارلوس کی‌روش» در تیم ملی فوتبال ایران در پایان جام جهانی گفت: مجموع دیدار‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال پیش از حضور در جام جهانی ۳ دیدار خواهد بود.

 

به گزارش مرور نیوز، سیدحمید سجادی امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیئت دولت درباره حضور کوتاه مدت کارلوس کی‌روش در راس کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران تا پایان جام جهانی اظهار داشت: در این خصوص اطلاع دقیقی ندارم و می‌دانم که فعلا با او توافق شده که در جریان جام جهانی فوتبال در کنار تیم ملی ایران باشد و هنوز فرصت نشده تا فدراسیون فوتبال مرا در جریان ادامه مذاکراتش با کارلوس کی‌روش قرار دهد. حتی قرار بود کی‌روش را دعوت کنیم تا در خصوص برنامه‌های او و برنامه‌های تیم ملی جلسه‌ای داشته باشیم، ولی آن‌قدر وقت تنگ بود و کار‌های مهم‌تری بود و باید به تیم رسیدگی می‌شد؛ مقرر شد بعد از بازگشت تیم از اردوی اتریش، ما در وزارت ورزش میزبان دوستان فدراسیون باشیم و از برنامه‌های تیم ملی بیشتر صحبت کنیم و گزارشی از اردوی تیم ملی داشته باشیم و علاوه بر آن با کی‌روش از نزدیک دیدار داشته باشیم و در خصوص برنامه‌هایش صحبت کنیم.

وی در پاسخ به این که تیم ملی تا قبل از حضور در جام جهانی چند دیدار تدارکارتی برگزار خواهد کرد، گفت: در اتریش ۲ دیدار تدارکاتی خواهیم داشت. روز جمعه تیم ملی با اروگوئه دیدار خواهد کرد و سپس سه‌شنبه پنجم مهرماه با سنگال دیداری انجام خواهد داد. همان‌طور که می‌دانید اروگوئه صاحب رنکینگ سیزدهم دنیاست و سنگال در رده بیستم دنیا قرار دارد و ما هم در رده بیست و یکم رده‌بندی جهانی فیفا قرار داریم. ضمن این که تیم ملی در حال برنامه‌ریزی برای انجام دیدار تدارکاتی با تیم فوتبال روسیه است، اما این دیدار هنوز قطعی نیست و از آن‌جا که نظر سرمربی برای انجام بازی دوستانه مهم است، هنوز نظر کی‌روش در خصوص برگزاری این دیدار اعلام نشده است. البته این صحبت من مربوط به سه روز پیش است و نمی‌دانم در این فاصله این دیدار قطعی شده یا خیر. اما در نهایت مجموع دیدار‌های تدارکاتی تیم ملی ۳ دیدار خواهد بود.

سجادی در خصوص زمان برگزاری انتخابات فدراسیون‌هایی که در حال حاضر با سرپرست اداره می‌شوند، افزود: عقل سلیم می‌گوید انتخابات در موعد خودش برگزار شود و دوران سرپرستی کوتاه باشد، اما در برخی موارد به صورت ناخواسته شرایطی پیش می‌آید که برخی فدراسیون‌ها وارد دوران موقت سرپرستی می‌شوند. ضمن این که سرپرست تقریبا حدود اختیارات یک رئیس را دارد، اما اگر قرار است سرپرستی رئیس نشود یا از خانواده ورزش نباشد و صرفا یک مدیر ورزشی به‌عنوان سرپرست یک فدراسیون انتخاب شود، قطعا انگیزه‌های چنین فردی با کسی که اسبش را برای ریاست در یک دوره چهارساله زین کرده است، فرق دارد. ضمن این که حتما نفوذ کلام این دو فرد هم متفاوت است و کسی که قرار است از یک سرپرست تبعیت کند، نوع تبعیتش از فردی که استراتژی و راهبرد ۴ ساله دارد، متفاوت است. قطعا فرمانبری استان‌ها، باشگاه‌ها و اعضای مجمع از رئیس به مراتب بیشتر از سرپرست است. نه این که بخواهم با این حرف‌ها سرپرستی را تضعیف کنم، ولی طبیعتا دوران سرپرستی با ریاست ۴ ساله متفاوت است و با علم به این اتفاق، ما نیز علاقه‌مند هستیم یا وارد دوران سرپرستی نشویم و یا این دوران را بسیار کوتاه کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به در پیش بودن بازی‌های آسیایی هانگژو ادامه داد: به‌زودی دور جدید جلسات ستاد عالی بازی‌های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس آغاز خواهد شد.