پرسپولیس توانست در بازی خارج خانه خود مقابل ملوان انزلی به برتری یک بر صفر دست پیدا کند.

به گزارش مرورنیوز، در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته دهم لیگ برتر فوتبال، تیم فوتبال پرسپولیس صدرنشین عصر روز پنجشنبه در ورزشگاه تختی انزلی با قضاوت علی صفایی به مصاف تیم بحران‌زده ملوان رفت که این دیدار با برتری یک بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت.

پرسپولیس که برای حفظ صدرنشینی در پایان هفته دهم نیاز مبرمی به کسب برتری داشت با انگیزه زیادی به زمین رفت اما بازهم در ایجاد موقعیت گلزنی چندان موفق نبود. از طرفی ملوان هم که در جدول رده‌بندی شرایط خوبی ندارد درپی کسب امتیاز در این دیدار خانگی بودند که به البته به خواسته خود نرسیدند.

بازی در دقایق ابتدایی توسط هر دو تیم محتاطانه و بدون موقعیت دنبال شد.

در دقیقه ۲۶ وحید امیری روی بازیکن حریف مرتکب خطا شد که ضربه میلاد جهانی از روی ضربه ایستگاهی به شکلی خطرناک از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

در واپسین ثانیه‌های نیمه نخست هم بارانی از روی یک ضربه ایستگاهی توپ زیبایی را به سمت دروازه پرسپولیس فرستاد که این توپ هم به شکلی خطرناک از کنار دروازه پرسپولیس توسط بیرانوند راهی کرنر شد اما داور اجازه زدن کرنر را به خاطر تمام شدن وقت نداد.

در نهایت این ۴۵ دقیقه با تساوی بدون گل به اتمام برسد.

در نیمه دوم بیشتر دو تیم روی ارسال از جناحین خلق موقعیت داشتند که در دقیقه ۷۸ روی یک حرکت از جناح راست و ارسال کوتاه توپ توسط اسماعیلی‌فر، لوکادیا دروازه میزبان را باز کرد تا بازهم با یک گل سه امتیازی، کمک حال گل‌محمدی شود.

یک دقیقه بعد ملوان توسط زائرکاظمینی صاحب موقعیت شد که این بخت از دست رفت.

در دقیقه ۸۰ بازیکن ملوان در برخوردی با بیرانوند داشت اما داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت که این تصمیم با اعتراض انزلی‌چی‌ها همراه بود.

در دقیقه ۸۵ ضربه سر دیاباته به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

در دقیقه ۸۹ پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که سانتر بازیکنان پرسپولیس به شکلی خطرناک از مقابل همه نفرات راهی اوت شد.

داور برای نیمه دوم ۶ دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت.

در دقیقه ۹۲ تصمیمات داور موجب اعتراض شدید مازیار زارع شد تا او با حرکتی عجیب به سوی داور برود اما کریم باقری و یحیی گل‌محمدی وی را به آرامش دعوت کردند.

در ثانیه‌های پایانی شیخ دیاباته با حرکتی تماشایی در آستانه گلزنی قرار گرفت که ضربه او را دروازه‌بان میزبان مهار کرد.

این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت. با سه امتیاز این دیدار پرسپولیس که تنها برای چند ساعت صدر را از دست داده بود، ۲۱ امتیازی شد و به رتبه اول بازگشت. ملوان هم با ۵ امتیازی در رده پانزدهم جدول ماند.

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، وحید امیری(۸۰ علی نعمتی)، دانیال اسماعیلی‌فر، کمال کامیابی نیا، سینا اسدبیگی(۸۰ وحدت هنانوف)، سعید صادقی، مهدی ترابی (۷۱ شیخ دیاباته)، سروش رفیعی (۷۱ امید عالیشاه) و یورگن لوکادیا(۹۰ فرشاد فرجی)

ترکیب ملوان:

ایمان صادقی، مجید عیدی، عبدالله حسینی، سعید کریمی، میلاد جهانی(۷۳ پدرام قاضی پور)، محمود مطلق زاده، صادق بارانی، آرمین انبساطی( ۵۹مسعود زائرکاظمینی)، مهران احمدی (۷۳ میلاد شعبانلو)، سجاد بازگیر و مهدی مومنی