​وزیر ورزش و جوانان در حاشیه افتتاح شورای حل اختلاف ویژه ورزش گفت: خدا را شکر می‌کنیم که در جمهوری اسلامی ایران در این حوزه حقوقی هم شاهد توفیقاتی در ورزش کشور هستیم. مبانی حقوقی ورزش امروز در دنیا یکی از ارکان اصلی ورزش است.

به گزارش مرورنیوز به نقل از وزارت ورزش و جوانان، در حاشیه افتتاح شورای حل اختلاف ویژه ورزش که صبح امروز با حضور مسئولان قوه قضاییه برگزار شد، ضمن تبریک هفته تربیت بدنی گفت: از تلاش های صورت گرفته برای افتتاح دو شعبه در تهران و یک شعبه در گیلان و کوشش برای گسترش آن در سایر استان‌ها، تشکر می‌کنم.

او افزود: دو ویژگی تسریع و تسهیل در رسیدگی به اختلافات در ورزش هدف از راه‌اندازی این شورای حل اختلاف است. ماهیت ورزش بسیار متفاوت و متنوع است و بخشی از آن هیجان و مخاطره دارد که نیاز به تسهیل و فضای تخصصی دارد و از جهتی باید آسان و در دسترس باشد.

وی گفت: باید جامعه ورزش خیال‌شان راحت باشد که مطالب عنوان شده به صورت تخصصی دقیقا درک و شنیده می‌شود و این تعامل برقرار می‌شود و اگر پرونده‌های ورزش منجر به هر مصالحه و صدور رای هم شود بهتر مورد تایید خانواده ورزش قرار می‌گیرد.

سجادی ادامه داد: از این بابت خدا را شکر می‌کنیم که در جمهوری اسلامی ایران در این حوزه حقوقی هم شاهد توفیقاتی در ورزش کشور هستیم. مبانی حقوقی ورزش امروز در دنیا یکی از ارکان اصلی ورزش است. برای این که از نظر اقتصادی اعداد و ارقام عجیب و غربیی در قراردادها در دنیای بین‌الملل وجود دارد.

وزیر ورزش تصریح کرد: حتما یک مرجع تخصصی در زمانی که بروز اختلاف می‌شود باید رسیدگی کند چون از این حق و حقوق به راحتی نمی‌توانند بگذرند. در داخل هم همین اشل را در مقیاس کوچک تر داریم ولی حتما آغاز راه خوبی است. ان‌شاءالله به صورت ملی شروع می‌کنیم و به صورت منطقه‌ای ادامه می‌دهیم و به فضل الهی به صورت بین‌المللی بتوانیم به عنوان یک مرجع ایفای نقش کنیم.

او درباره سهمیه کسب شده توسط هانیه رستمی و درخواست این ملی‌پوش از وزارت ورزش و جوانان، گفت:‌ وظیفه داریم از او حمایت کنیم. حتما و با کمال میل این کار را انجام می‌دهیم. تبریک عرض می‌کنم به رستمیان و جامعه تیراندازی که ما در گذشته هم شاهد این بودیم که تیراندازان کشورمان با عملکرد خودشان اولین سهمیه را برای کاروان ایران کسب کرده اند.

وی افزود: تأمین نیازهای فدراسیون‌ها وظیفه وزارت ورزش است و باید همیشه حمایت کنیم. در خصوص نیاز رستمیان به سلاح فدراسیون تیراندازی هنوز هیچ درخواستی را به ما نداده است و با توجه به این که ۲۱ ماه بیشتر به المپیک زمان باقی نمانده است رستمیان از همین امروز باید تمرینات خود را آغاز کند تا مدال طلای تیراندازی در المپیک پاریس تکرار شود. لذا فدراسیون تیراندازی اعلام نیاز تجهیزات کند ما بلافاصله اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.