تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف تیم ملی فوتبال آمریکا رفت تا تکلیف صعود به مرحله حذفی این مسابقات یا کنار رفتن از دور رقابتها را مشخص کند.

به گزارش مرور نیوز ، در گروه دوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ، تیم‌های ایران و آمریکا از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه به مصاف هم رفتند و این بازی با نتیجه صفر بر صفر در حال برگزاری است.

آنتونیو متئو لاهوز با کمک پائو دیویس، روبرتو دیاز و کوین اورتگا قضاوت این دیدار را بر عهده دارند.

 

ترکیب ابتدایی تیم ایران

علیرضا بیرانوند،‌ احسان حاج صفی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی، علی قلی زاده، مجید حسینی، سردار آزمون، احمد نورالهی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی.

سرمربی: کارلوس کی‌روش

 

ترکیب ابتدایی تیم آمریکا

مت ترنر، تیم ریم، کامرون کارترویکرز، آنتونی رابینسون، سرجینیو دست، یونس موسی، وستون مک‌کنی، تایلر آدامز، تیموتی وه‌آ، کریستین پولیسیچ، جاش سارجنت.

سرمربی: گرِگ برهالتر

آنتونیو متئو لاهوز با کمک پائو دیویس، روبرتو دیاز و کوین اورتگا قضاوت این دیدار را بر عهده دارند.

 

فوتبال

 

دقیقه یک:

بازی را سفیدپوشان ایران آغاز کردند و از جناح راست رامین رضاییان با دریبل دوطرفه قصد عبور از بازیکن مستقیم خود را داشت که با خطا متوقف شد اما ضربه ارسالی او روی دروازه حریف برگشت داده شد. 

دقیقه ۵:

ملی پوشان ایران پشت محوطه جریمه برای ثانیه هایی توپ را به گردش درآوردن و به دنبال ایجاد موقعیت بودند که تلاش آنها برای به خطر انداختن دروازه حریف ثمری نداشت. بازیکنان ایران در این دقایق محتاط بازی می کردند تا اول دروازه شان را بسته نگه دارند. 

 دقیقه ۱۰:

پس از چند حمله تیم ملی فوتبال ایران، حریف جلو کشید و برای دقایقی روی دروازه حریف فشار آورد تا بتواند به گل برسد اما دفاع تیم ملی ایران با آرامش اجازه رسیدن به دروازه بیرانوند را ندادند. با این حال یک بار به سمت دروازه شلیک کردند که بیرانوند توپ را گرفت. 

 دقیقه ۱۷:

آمریکایی ها که چند دقیقه ای روی دروازه ایران فشار آورده بودند در این دقیقه به یک موقعیت خطرناک رسیدند که بیرانوند مانع از رفتن توپ درون دروازه شد و با دفع آن یک حمله خطرناک حریف را خنثی کرد. در این لحظات ایران با تعداد نفرات بیشتری دفاع کرد و تنها آزمون و طارمی در مرکز زمین حضور داشتند.

 دقیقه ۲۰:

طارمی در یکی از ضد حملات ایران درون محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شد اما در آخرین ضربه زمانی که خواست توپ را به سردار آزمون برساند، مدافع آمریکا ارتباط را قطع کرد تا یک فرصت عالی از تیم ملی گرفته شود. 

 دقیقه ۲۷:

آمریکایی ها صاحب یک موقعیت خطرناک دیگر درون محوطه جریمه شدند اما مهاجم این تیم در زدن ضربه آخر عجله کرد و بیرانوند با جاگیری مناسب با کمترین زحمت توپ را در اختیار گرفت. 

 دقیقه ۳۸:

تیم ملی آمریکا که بخش عمده زمان بازی تاکنون را در اختیار داشت در این دقیقه یک توپ درون محوطه جریمه ارسال کرد که ضربه سر «سرجینو دست» در آستانه دروازه به «پولیشیچ» رسید و این بازیکن هم با ضربه ای دقیقه دروازه ایران را باز کرد.

 دقیقه ۴۵:

مصدومیت میلاد محمدی باعث شد تا علی کریمی به زمین بیاید تا شاید ایران بتواند مرکز زمین را در اختیار بگیرد و ابتکار عمل را از بازیکنان حریف بگیرد. با این حال آمریکایی ها در ضد حمله بسیار خطرناک بودند.

فوتبال

 گل دوم آفساید شد

در پنج دقیقه اضافه نیمه اول داور دو دقیقه دیگر هم اضافه گرفت که در این وقت ها ایران گل دوم را در ضد حمله دریافت کرد اما کمک داور به نشانه آفساید این گل را نپذیرفت.

شروع نیمه دوم با یک تعویض

نیمه دوم این دیدار در شرایطی آغاز شد که کارلوس کی روش دومین تعویض خود را انجام داد و سامان قدوس را به جای سردار آزمون به زمین فرستاد تا مرکز زمین را مستحکمتر کند و خط میانی آمریکا را از کار بیندازد.

 دقیقه ۵۲:

سامان قدوس در یکی از موقعیت هایی که درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شد با سر به توپ ضربه زد که توپ با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت. 

 دقیقه ۶۰:

آمریکایی ها که در نیمه اول یک گل به ثمر رسانده بودند با شروع نیمه دوم احتیاط را در دستور کار قرار دادند و با تدبیر بهتری توپ را به گردش در آوردند. در مقابل شاگردان کی روش برای رسیدن به گل تلاش می کردند اما برنامه مشخصی برای رسیدن به دروازه حریف نداشتند.

دقیقه ۶۵:

سامان قدوس در موقعیتی که می توانست دروازه آمریکا را باز کند از درون محوطه جریمه ضربه محکمی را به توپ زد که این توپ با فاصله کمی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت. این حمله تا حدودی ایران را از زیر فشار خارج کرد. 

دقیقه ۷۱

کی روش تصمیم به دو تعویض گرفت و مهدی ترابی و ابوالفضل جلالی را به جای نورالهی و حاجی صفی وارد زمین کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند.

 

دقیقه ۹۰:

در حالی که فشار حملات ایران در دقایق پایانی زیادتر شده بود، داور ۹ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که در دقیقه دوم وقت های اضافه ایران صاحب یک موقعیت خوب شد اما ضربه بازیکنان کشورمان از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.