نخست وزیر مراکش موفقیت تاریخی تیم ملی کشورش در جام جهانی قطر را ستود.

به گزارش مرور نیوز،تیم ملی فوتبال مراکش پس از پیروزی یک بر صفر برابر پرتغال، برای نخستین بار به عنوان اولین تیم عربی و آفریقایی به مرحله نیمه پایانی جام جهانی فوتبال در قطر صعود کرد.

وب سایت روزنامه مراکشی «هسبریس» اعلام کرد: عزیز اخنوش، نخست وزیر مراکش در پیامی از طریق شبکه اجتماعی فیسبوک موفقیت تاریخی تیم ملی کشورش در جام جهانی قطر را ستود.

وی نوشت: «امروز غیرممکن‌ها را ممکن کردید و تاریخ فوتبال ما را دوباره نوشتید پس از اینکه پرچم ما را با صعود به نیمه نهایی جام جهانی (قطر ۲۰۲۲)، بالا بردید تا اولین تیم عربی و آفریقایی باشید که به این مرحله از رقابت‌ها می‌رسد.»

اخنوش افزود: از همه کسانی که در تحقق این رویا سهیم بودند، ابتدا از شما قهرمانان و تماشاگران مراکشی، کادر فنی، پزشکی و مدیریتی و مسئولان و فدراسیون فوتبال مراکش تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: به لطف دستاورد بی سابقه شما، مراکش به یک رویداد تبدیل شده است و شما مورد توجه و قدردانی همه جهان قرار گرفته اید و با شما رویای فینال در دسترس قرار گرفته است.

نخست وزیر مراکش تاکید کرد که این دستاورد اوج پیشرفت فوتبال ملی در مراکش به دست آمد و امروز شما مایه افتخار مراکش و مردم هستید.